onsdag, februari 28, 2007

Ny Yuppie-nalle anbefalles!



Jag gillar att kalla mobil för yuppie-nalle... så fint på något sätt... en svunnen tid... Yuppien... var finns de idag!

Young Upwardly Professionals

Själv har jag aldrig köpt mig en mobil... jag har alltid fått av någon som köpt en ny modell. Men nu befinner jag mig i valet och kvalet att skaffa mig en ny yuppie-nalle och då infinner sig funderingarna...
  1. Får jag köpa en yuppie-nalle själv?

  2. Får jag ens fundera på vilket märke jag vill ha?

  3. Vilken färg... är det ens att tänka på?

Min första var en Nokia... åh vad jag älskade den, det var den där snygga, lite tunga 4200 eller vad den nu hette. Lite retro med en display med lite svagt rundade hörn... lite som en gammal tv... Jag blev jätteledsen när den tutade vidare... hade gärna haft den än i dag...

Min andra var/är en Sony-Ericsson... den var modern när jag fick den, modern i min lilla värld alltså! Jag vill inte ha det senaste, det flashigaste, det dyraste... jag vill ha det som är Maria helt enkelt... och så ska den vara av bra kvalité, snygg, komfortabel och praktisk! No trash!

Och nu står jag här och funderar... bör jag vänta tills någon erbjuder mig sin gamla telefon eller är det dags att ta klivet... att själv göra ett aktivt val... välja märke, operatör, färg, form och funktion...

... äh, jag väntar ett tag till och ser vad som händer...

4 Comments:

Blogger Lotta said...

är du en såndär Yuppie-nallare då alltså??? Eller ?

onsdag, februari 28, 2007 3:13:00 em  
Blogger Maria said...

Det kan man iof säga! Har du något på lager!?

onsdag, februari 28, 2007 3:28:00 em  
Blogger Lotta said...

Jo men bara en gammal ful blå Nokia från förr förra året... inget för en lady att nalla !

onsdag, februari 28, 2007 4:44:00 em  
Blogger Maria said...

Nope, not for a Lady! Och jag vill ha sony-ericsson...

onsdag, februari 28, 2007 10:02:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter