söndag, februari 04, 2007

Svan-aladåb

I morse vaknade jag med 12 (!) svanar i min lägenhet. Svanarna var iklädda små plommonstop samt perfekt knutna slipsar... De paraderade i fina formationer vid fotänden av min säng och med nyfikna ögon beskådade de mig grundligt när jag lite yrslig och bakis satte mig upp och stirrade på galenskapen!

Men jag tror jag vet hur det gick till eftersom jag även fann några Ragnsells-säckar ihopknöcklade innanför dörren... och jag minns en trång taxiresa vid 05-tiden i morse... jag minns även Gösta Linderholms skönsjungande stämma... jag minns en oerhört trevlig taxichaufför med ett stort vitt skägg vilket avslutade i en liten ljuv lock längst ner och jag minns med all säkerhet att en viss Herr Stetson hjälpte till med att både fånga och att stuva in svanarna i taxin...

Visserligen har jag slagit tok-tantens rekord... men vad i hela fridens namn gör jag nu???

By the way - Det var visst inte bara jag som var ute på äventyr på morgonkröken!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter