måndag, mars 05, 2007

Dags att boka plats på ett mycket speciellt gruppboende

Ja, då var det fixat!
Härmed går det bra att signa in sig i det framtida gruppboendet:

"Oh-la-la, var förlade jag nu min toffel!?"

Detta gruppboende är endast till för oss som knappt kan ta hand om oss själva i dagsläget... det är lika bra att redan snart bunta ihop oss på ett och samma ställe... det blir liksom bäst så (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... OBS - endast ett begränsat antal platser!

Här kommer vi att tillsammans husera och njuta av varandras gaggighet... vi som redan nu har svårt att komma ihåg att koppla på hjärnan precis när vi öppnat våra korpgluggar på arla morgonkvist... vi som glömmer bort våra för- och även våra efternamn... är vi gifta... har vi barn... tja, det är andra frågor vi med nöd och näppe kan klämma fram ett något så när sanningsenligt svar på... var vi bor tar vi lätt reda på genom att tjuvkika på adresslappen vi ständigt har hängande kring våra halsar och vår ålder får en hästhandlare förtälja oss... han har säkert något bra knep han använder på hästmarknader...

Gruppboendet "Oh-la-la, var förlade jag nu min toffel!?" är endast till för oss likasinnade med barnasinnet glatt i behåll (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... för oss som gillar att dricka champange ur vad som helst... varför inte den kvarlämnade kompisen till den borttappade toffeln... (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!) för oss som gärna sitter och dum-glor på naturens fenomen (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... för oss som gillar en härlig blandning av musik som vi gärna delar med oss utav (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... för oss som gärna sippar en liten slurk calvados efter lunch (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... för oss som gärna tar en cocktail klockan 15 - gärna varje dag (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... för oss som älskar culinariska upptäcksresor som för med sig gikt, svikt och övervikt (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... för oss som hellre leker än jobbar - trots vår aktningsvärda ålder (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)... för oss som gaggar med oss sjävla så mycket att vi inte orkar höra på det längre (fast vi är helt ovetande om det naturligtvis!)...

Känner du att du tillhör denna skara... hör av dig och skriv upp dig på listan - We're gona have a ball!

Här kan du sneak-peaka på huset vi allihop ska bo i... OBS - ta med dina gamla diabilder av dig själv som barn... det tänker jag göra!!!

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Simon Templar said...

Count me in Baby!

måndag, mars 05, 2007 2:44:00 em  
Blogger Shadow said...

Plejset är ju perfekt! Du kunde inte ha valt bättre. Fundera nu inte på att istallera någons slags behandling på hemmet bara. Jag trivs alldeles utmärkt i mitt gaggiga tillstånd och söker varken förbättring eller rehabilitering. Champagne i krus och Calvados på termos blir bra, tackar!

måndag, mars 05, 2007 4:10:00 em  
Blogger Maria said...

Nej behandling var det aldrig ens prat om... vi är där för att umgås och njuta av livet tillsammans... och gagga! Jag vill skratta så jag faller baklänges över ett litet staket så ni andra måste klättra ner i slänten och plocka upp mig bland lavendelbuskarna och genast därefter sätta en champagnetoffla i tassen på mig - "Mot afternoon tea mina vänner, vamos!"

måndag, mars 05, 2007 4:26:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter