onsdag, februari 28, 2007

Nyss hemkommen och så tung i själ & hjärta...



Funderar ni på att gå på bio... se en trevlig film... något roligt... något med action... något som man inte behöver anstränga sig för att förstå?

Gör inte det!

Gå och se Pans labyrint av Guillermo Del Toro istället... spanska inbördeskriget, en flicka som får en grym general som styvfar... en magisk värld öppnar sig... en magisk värld behöver inte alltid vara god... den kanske är lika ond som ett inbördeskrig... människor i krig är onda och grymma, varför inte en pan? Demonisering... Nästan så Clive Barker kändes närvarande stundvis...

Ibland är det så befriande att slippa Hollywood-skiten när man går på bio... men hur tungt kan det inte bli... det är inte alltid a piece of cake att gå och se en biofilm... nu när jag kom hem var jag tvungen att sätta på musik, tv... vill helst ringa någon samtidigt som jag skriver här... och diska med radion på inne i köket - både vill och vill inte tillbaka till min verklighet...

Tack Guillermo Del Toro för att du berörde mig så långt in i hjärtat och hjärnan...! Hur ska jag kunna somna i kväll? Finns det någon som vill komma och sova över här - NU!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hade gärna kommit över om jag läst detta lite tidigare och varit lite närmare. Livet på en pinne: För långt bort; för sent ...
Länge sen jag tittade in nu, mycket på jobbet. Nu har kollegorna frdagsfika, jag sitter kvar och harvar. Alba ligger hemma med feber, jag är på jobbet och gör lite akutgrejor, (och just fredagsfika ingick inte i dem), sen ska jag hem och ta hand om min lilla sjuka älskling med ömmaste modershand. Ville bara säga Hej, och att den omtalade filmen har jag fått mig rekommenderad från annan säker cineastkälla, så den skall ses på! Kram

fredag, mars 02, 2007 9:17:00 fm  
Blogger Maria said...

Kram själv kära kusin. Befinner mig just nu uppe Gnarp på minisemester med vänner... men även här finns det internääät! Hoppas att Alba mår bättre! Filmen var oerhört bra - men extremt obehagliga scener vilket jag inte brukar ha svårt för... men de här var lite i magstarkaste laget för en rödhårig tös!

lördag, mars 03, 2007 12:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter