torsdag, mars 22, 2007

MQ säljer Bibeln!

Lisabeta och jag ondgjorde oss precis över att MQ säljer bibeln - det handlar om Gamla testamentet i en nyillustrerad och elegant coffee table-book eller "The Book" som den nu heter... eh, ja, det är inget skämt alltså... snarare så man satte kaffet och chokladbiten i vrångstrupen!

Gamla testamentet!

Ingen fin historia direkt... inte mycket till humanism och kärlek till din nästa där inte... snarare förakt och förtryck... och denna bok säljer man i en modebutik...!? Själv fick jag en känsla av att det måste vara den kristna amerikanska högern som står bakom, de håller som allra bäst på att infiltrera sig i europa... deras nya korståg! Se bara hur de agerade vid Portugals omröstning om frågan att legalisera aborter! Då var de hittransporterade med massor av skrämselpropaganda som de utsatte små skolbarn för... de visade fotografier på blodiga foster - helt förkastligt och mest likt något från andra världskriget eller kriget i gamla Jugoslavien... det är så de arbetar, den kristna amerikanska högern - ren och skär terrorism om du frågar mig!

Nu missade jag den där dokumentären om de amerikanska skolor som indoktrinerar små barn med bibeln och att älska Bush! Hjärntvätt av en ny generation amerikaner - ett lika otäckt scenario och dokumentären visade en verklighet idag som liknade hitlerjugend under andra världskriget - på gränsen till lika otäckt och manipulativt...


Vad tycker de som jobbar i MQ-butikerna?
Vem äger MQ-butikerna?
Hur försvarar de detta?
Jag har definitivt köpt min sista trasa på MQ!

Var finns protestlistan någonstans - jag vill skriva på!!!

Lisabeta gjorde en snabb efterforskning:

- "Tydligen är förordet skrivet av en imam, en judisk präst och en kristen biskop tillsammans, så det är nog inte nyevangelisterna som är i farten i alla fall. "

Ok, men det spelar ingen roll... jag är alltid oerhört skeptisk när det gäller krängandet av religiösa skrifter till massorna! Och den amerikanska kristna högern är kapabel till vad som helst inklusive terrordåd... någon försöker smyga ut ett dokument som grundar sig på att människor inte har samma värde... att det finns människor att hata och förtrycka i form av en elegant coffee table-book... smaklöst... det vi snackar om här är inget annat än - Gamla testamentet!!!


Reformera mera!!!

eXTReMe Tracker
website counter