måndag, mars 19, 2007

The Mona Sahlin Stable!

Vilket drömläge hon har Mona...

- "Vilka vill du ha med i stallet...? Det är bara att välja och vraka Mona... peka och utse!"

- "Eh, då tar jag först och främst Margot Wallström och Jan Eliasson!"

Högsta vinsten för Mona - Högsta vinsten för oss!
Skickliga politiker... människor jag litar på... som jag gärna lägger mitt liv i händerna på...
(Nej, jag är inte socialdemokrat, jag röstar på något annat... men det visste ni redan! Däremot är jag humanist och jag tror på människors gemensamma strävan att göra saker och ting bättre genom att hjälpas åt... inte bara tänka på sig själv... roffarmentalitet - nej tack!)

Reinfelt måste känna sig som en stor jävla looser ändå... det patetiskt obildade skruttgäng han har i sina närmaste korridorer... Det känns inte som om han har mycket att hålla i när det blåser - där räddar nog var och en sitt eget skinn får jag en känsla av! Ja ja... de tar med sig husan antar jag... någon måste ju ta hand om dem... barnen... hemmet... tvätten... och stryka skjortorna... fast det gör ju Axén Olin åt dem kanske...!?

Jag hyste stora tankar om Carl Bildt som utrikesminister... men glömde visst att han var moderat... tankarna har förtvinat...

Reinfelts regering påminner otroligt mycket om Bush... samma dumhet... samma behov av att sätta sig och sina gelikar i von obenställning... samma obildade syn på sammanhangen och på världen och på att vi är olika människor med olika behov... OCH, kära, kära borgerliga regering, alla lever inte för pengarna och klassindelningens skull... de flesta av oss ser helst smarthet, hederlighet, vett och etikett... något som ni inte ens har vett att fejka fram!

För det är ju i grund och botten så att den borgerliga regeringen är rejält osexig... det är osexigt att bry sig om pengar på andras bekostnad... Bill Gates däremot... han är rätt trevlig med sina stålar eftersom han ger bort så oerhört mycket till välgörenhet och kampen för bättre liv i tredje världen och pumpar in pengar i jakten på att bekämpa HIV... och han gör inget större väsen av sina intjänade bucks... kombinerar man sina bucks med ödmjukhet, bildning och den goda smaken att lägga stålarna på att hjälpa andra (alltså inte tjata till sig subventionerad hemhjälp!) så ser jag storhet... annars ser jag mest bortskämda, okunniga, obildade spolingar som aldrig kommer att utvecklas till något annat - very unsexy!!!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äpplet faller inte så långt från äppel trädet Det är med hopplöshet man ser att dom tänker sälja ut våra fina statliga företag. De inkomsterna passar bättre hos ett fåtal privata byxfickor anser våran nya regering.

måndag, mars 19, 2007 7:18:00 em  
Blogger Maria said...

... och sälja ut allmännyttan... och skita i miljön... och strunta i mindre bemedlade människor för att istället fylla sina egna fickor och skapa förmåner åt sig själva... och strypa kulturen... och skapa ett segregerat samhälle... och... och ... och... Jag hoppas att det kantrar totalt innan de hinner förstöra allt som förra gången de hade makten...

Sen tycker jag att socialdemokraterna måste tänka om och tänka nytt... men det tror jag Mona tänker jobba på!

måndag, mars 19, 2007 7:24:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med. Ett stort gäng egoistiska maktgalna tror att dom är något människor, nää fy faan. Oj nu säger kroppen ifrån, får inte bli upphetsad mår inte bra då

tisdag, mars 20, 2007 6:57:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter