onsdag, mars 21, 2007

Monica & Greta blinkade åt mig igår...



Igår såg jag den... den fångade min blick på en nanosekund där jag snokade runt på min favoritbutik Noa Noa... och jag köpte den... den första vårkjolen... den heter Garbo! Ofta när jag köper kjolar och klänningar tänker jag på Monica Zetterlund... färg och form... sent 60-tal, tidigt 70-tal...

- "Det här är en riktig Monica Zetterlund kjol/klänning... sanna mina ord... den ska jag ha!"

...och så slår jag till!

Monica Z - den enda stilguru jag behöver, sen klarar jag resten själv, tack så mycket! Så, jag svassade runt här hemma igår kväll och jazzade till Monica i min nya kjol och nyinköpta tulpaner... det gröna i kjolen måste brytas mot röda tulpaner... och den passar utmärkt till träskor och gummitsövlar - så nöjd... så Monica... och lite Garbo!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det den på bilden är den kanooon
Kram

onsdag, mars 21, 2007 10:56:00 fm  
Blogger Stina said...

Jättefin! Kanske passar till träskostövlar? Vem vet....

onsdag, mars 21, 2007 11:10:00 fm  
Blogger Maria said...

Dessan: Jajjemensan, det är kjolen på fotot. Den är A-formad, går ner under knäna, har pärlemoknappar på båda sidorna och fickor - preeeeciiis som en reinkarnation av Monica Zäta!

Stina: Ett par träskostövlar skulle jag döda för idag!!!

onsdag, mars 21, 2007 11:23:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter