tisdag, augusti 14, 2007

Glöggcocktails...

... kan det vara gott...?

Såg att jag hade en flaska chokladglögg kvar från i julas... det var sånt man blev lite glad över när man var lite yngre och inte hade något annat hemma när det vankades fest... då kunde man hugga flaskan samtidigt som man satt på sig läppstiftet med den andra samtidigt som kroppen var på väg ut genom dörren till tonerna av ett rassligt kassettband på väg till ett fryntligt kalas någonstans eller ingenstans... men idag... när man blivit medelålders, småborgerlig och smygadlig (eller hur det nu var)... nej, då får man nog sköta sig och skaka till några läckra cocktails av slattarna istället och servera i frostade cocktailglas... men nog borde det gå att göra något smaskigt av en glöggslatt...!?


Någon som känner för att prova i helgen - på med cocktailklänningen eller smokingen och välkommen hem till mig... jag bjuder!

OSA: senast torsdag!

6 Comments:

Blogger Holly Golightly said...

Ooooooh, jag kommer honey! Får man pepparkakor också???

tisdag, augusti 14, 2007 2:11:00 em  
Blogger Fikatanten said...

JAG FIXAR PEPPARKAKORNA!!!

tisdag, augusti 14, 2007 2:48:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag kommer gärna!
när det vankas drinkar är jag alltid first in line, och sen kan du ju lägga ut mig (jag skrev "klägga ut" först, det passar ju bra :-) på youtube!
sökord: fylltratt + papperskorg + perrong

NÄR kommer jag då?

tisdag, augusti 14, 2007 3:08:00 em  
Blogger Maria said...

Tja, ska vi säga klockan 18!?
Ta med russin!

... och smakar det för jävligt så kan vi ju alltid strutta iväg till Berlinsthlm!

tisdag, augusti 14, 2007 3:58:00 em  
Anonymous Anonym said...

kl 18 närdå? fredag? lördag? söndag? skitsamma - jag kommer!
vad är koooooooden??????

tisdag, augusti 14, 2007 7:51:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Lördag och koden är bjurrkis 1 + 7!

tisdag, augusti 14, 2007 7:58:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter