söndag, augusti 12, 2007

Upsalienses aqua - en enigma!



Ulrica, L8-Lee, Rudiegirl, Micke och jag... under de kulörta lyktorna i en trädgård inte så långt hemifrån... eller mitt ute i spenaten om vi ska tala sanning... med god soppa, gott hembakt bröd, gott rosévin, romdrinkar och ljuuuvliga vänner!

Gamla Uppsalaminnen kom fram i den mörka och varma augustinatten...

Vad var det egentligen som hände... vad var det i vattnet i Uppsala??? Eller var det labbspriten som någon (inte jag - jag var humanist och led brist på labbsprit på mina institutioner!) nallade med sig och blandade cocktails på... Cocktails som skapade dessa, på många plan, förvirrande fester på den gamla goda tiden. Vi snackar sent 80-tal och en bit in på 90-talet... Tja, något magiskt var det med Uppsalatiden... trots vissa bläckfiskburkar som ven genom köksfönster, felaktigt golvsittande på ståparty, rätt oväntade offentliga samt icke offentliga hångelscener, en massa gråt av aparta anledningar, massiv förbrukning av läppstift, påtvingade urtrista lumpenberättelser, ett gammalt ex som utstraffade sig själv genom att ramla ner i en vägarbets-grop efter att ha skrikit ointelligent shit åt mitt håll, nattligt lövhögshoppande i slottsparken, all bra musik, manchesterpopsdansande på Barowiak och ursvettigt dito på Stockholms nation, fabulösa bakfyllebruncher på Kalmars nation...

Åååh... det är lätt att bli pinsamt nostalgisk när augustinatten är varm och fuktig och man är mätt och glad! Det har blivit mycket snack om Uppsala under min semester... spelar ingen roll om jag så hamnar på cigarrklubb i närke, i gitarrheaven i jämtland eller en trädgård i Jakan- alla vägar bär från Uppsala!

9 Comments:

Blogger Ulrica said...

Tack Maria för en lyckad premiär på Manchester moon!

söndag, augusti 12, 2007 11:37:00 fm  
Blogger Maria said...

Ulrica: Ett genrep av vad som komma skall!!! Next year baby, next year...

söndag, augusti 12, 2007 11:44:00 fm  
Blogger Lotta said...

Sååå najs !!! Tack tack allihopa !

söndag, augusti 12, 2007 11:51:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Good party MOFO's!

söndag, augusti 12, 2007 12:06:00 em  
Blogger Maria said...

M: Oh, yeah allright!!! hehehe... MOFO's!

söndag, augusti 12, 2007 12:10:00 em  
Blogger Rudiegirl said...

Underbart igår med lyktor i trädet och drinkar på bordet och syrsor i hallen och trevliga motherfuckers! ...eh... jaja...

söndag, augusti 12, 2007 3:47:00 em  
Blogger Maria said...

Rudiegirl: ... och kvällen slutade inte med att vi skiljdes i city vid 01.30 bläcket... ni hade en fortsatt natt på china hörde jag!

söndag, augusti 12, 2007 5:07:00 em  
Blogger Rudiegirl said...

Jajjemän, och trevligt var det, och sen blev det MAX innan nattbussen hem... mums, har aldrig varit så gott...

Nu ska jag kolla på Twin Peaks - var bra länge sen jag såg den, hoppas den inte är så läskig som jag minns den för då kommer jag inte kunna sova sen...

söndag, augusti 12, 2007 9:29:00 em  
Blogger Maria said...

Rudiegirl: När jag såg Twin Peaks i repris så blev jag lite besviken - det var inte lika otäckt som första gången man såg serien... time is not on it's side, tyvärr...

söndag, augusti 12, 2007 9:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter