torsdag, augusti 09, 2007

Dags att skiljas och att återvända...

Det har blivit dags att åka hem... det har blivit dags att lämna jämtland och det passar sig rätt bra eftersom det regnar idag (för första gången den här veckan). Men det blev ett parti backgammon och ett dopp i Storsjön igår också! Det har varit varmt och hett här uppe...

Ikväll beträder jag Stockholmonisk mark igen och på gamla söder ska jag sussilura gott i natt... undrar om det hänt något på min gata i stan när jag varit borta!? Det lär jag få veta av Lady Cordelia och Mr Darcy, den förtjusande lilla blodhunden, när jag kommer hem!

Vi var ut på lokal igår kväll för att träffa några andra kära vänner här innan jag återvänder till Stockis och Bejjan återvänder till sitt jobb på EU-parlamentet i Bryssel...


Malin och Mats åker till Marseille i september och Bejjan har varit och vandrat och testat drakflygning i Chamonix och drar på jobbuppdrag till Sydamerika och en massa andra länder... Jag blir oerhört sugen på att åka iväg jag med... jag vet bara inte vart ännu - jag får fundera lite på det! En fjällvandring är inbokad samt en resa till Bryssel... och en långhelg i en stuga på Hemsön med vin, mat och promenader i den Ångermanländska skärgården...

Jag har en massa sparad semester kvar som tur är, för på måndag måste jag gå upp tidigt och ta t-banan till jobbet och ikläda mig rollen som bibliotekarie igen... iklädd svart knälång kjol, knytblus samt hårknut i nacken... med ett ständigt hyschande och ett varningens pekfinger i luften:

Librarian Hardcorestyle - She's back and she's meaner than ever before!

Etiketter:

6 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

"... iklädd svart knälång kjol, knytblus samt hårknut i nacken... med ett ständigt hyschande och ett varningens pekfinger i luften"

Du är ju värsta fetischbiblotekarien. :-D

torsdag, augusti 09, 2007 4:32:00 em  
Blogger Maria said...

Ja, jag är nog det...

Jag får höra att jag är sträng men bra! Jag är hård, men jag är lika hård mot alla! (ett gammalt djungelordspråk)

torsdag, augusti 09, 2007 4:36:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Du kanske är hård mot de som är inbundna, men mjuk mot pocketerna.

torsdag, augusti 09, 2007 4:57:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Då ska du se med vilka silkeshandskar jag hanterar inkunablerna (de gamla stofilerna!)

torsdag, augusti 09, 2007 5:08:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Min blogg är en Bloggunabel. När får den plats på eran bibbla?

torsdag, augusti 09, 2007 5:47:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Scanna ut rubbet och skicka pappersfilen via statliga postverket till mig så ska jag placera den bland nyheterna med en man utklädd till kanin spelandes på en trumma alldeles bredvid din bloggunabel!

torsdag, augusti 09, 2007 5:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter