måndag, augusti 06, 2007

Tillökning i familjen!



Igår kom det en lille-syster in i hushållet... en liten gullig och smärt benvit gitarr vid namn Mustang av årgång 1966... så egentligen är hon ju inte en lille-syster, snarare en stora-syster till brorsan Gibson i rött från 1978... De är sååå gulliga tillsammans där de står lutade med marshallförstärkaren i bakgrunden!



Malin och Mats (lika gulliga även de!) drar av ett par härrrliga riff och jag agerar groupie... eller något liknande... eller... nej förresten... det har aldrig varit min starka sida att agera groupie... har endast hängt anonymt backstage en enda gång och det var i början av 80-talet, typ 1983, och Reeperbahn spelade i en folkpark i mina gamla hemtrakter - det var minst sagt pinsamt och rätt löjligt... så jag gick ut igen medans de andra tjejerna stod kvar och åmade sig... vad sjuttsingen hade jag där att göra, konserten var över och jag har aldrig haft behov av att slicka någon annans skinande läderstövlar...

Det är inte speciellt kul att vara backstage med band man känner heller... nej, det är inte min grej helt enkelt... så hur ska det bli med vårat band då... när vi ska ut på turné? Det blir inget backstage! Det blir raka vägen hem till hotellet, restaurangen och bums i säng... färskpressad morotsjuice och en kopp te...

Vi får helt enkelt fejka all backstage-rock'n'roll och eventuellt... på sin höjd tjuvringa, spela hartsfiol eller något liknande!

Nu ska vi rock'n'rolla i köket med en västerbottenostpaj och en flarra spanskt gott vin! Adios qe linda luna... puss på er... jaaa, jag har druckit något glas vin - men jeeezus... jag har ju semester för bövelen!

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Backstage med Reeperbahn är ju supermäktigt!

måndag, augusti 06, 2007 8:15:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Näe, det var ju inte det... de var rätt fjantiga och tyckte själva att de var rätt viktiga och betedde sig äckligt! Men det är väl så det är med backstage och rock'n'roll - thanks, but no thanks!

måndag, augusti 06, 2007 8:27:00 em  
Blogger stella sweden said...

Så fina gitarrer...jag dansade för min man i en timme till några av våra 108 versioner av Redemtion Song i går...och till slut hör jag..SLUTA!

Groopie?
;)

måndag, augusti 06, 2007 10:24:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Näe, det är din man som är din groupie - fast han vet bara inte om det!

måndag, augusti 06, 2007 10:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter