torsdag, augusti 09, 2007

Mr Darcy & ett tea-party på södermalm




- "Goddagens, det är jag - Mr Darcy och jag bjuder in dig till ett litet tea-party här på södermalm... jag besitter en alldeles fantaaastisk lägenhet i ett ljuuuvligt litet område förstår du och människan som äger den är på semester uppe i jämtland... åh förljuvande dalmatinfröken Pollyanne säg att du kommer... ja, ja weimaranen Duke, taxen Byron, bostonterriern Jeannot och bulldogen Bearbrain kommer också... det blir afternoon tea med allt som hör därtill... jadå, clotted cream och lemoncurd, lax- och gurksnittar, ljuvliga petit-chouxer med himmelsk fyllning eller en citronmarängtårta om du så önskar... ! Lady Cordelia har nyligen kokat en fantastisk jordgubbsmarmelad och bakat mumsiga scones och det doftar ljuuuvligt här inne. Kom, fröken Pollyanne, kom... voff... voff!"






...

Jag är tillbaka på söder, och väl hemma när jag öppnat dörren möter mig resterna av ett vidunderligt tea-party där många små tassar rumlat runt bland smulor och marmelader, citroner och honungsburkar, tekannor och tekoppar!!! Den där stilige och gentile blodhunden Mr Darcy har nyttjat sin tid väl i min lägenhet tillsammans med sina vänner denna vecka jag varit borta... Han har även lämnat mig ett fotografi av sig själv i svart passepartou med Mr Darcy skrivet i vit text nedtill... Åååh, han är allt bra stilig den där Mr Darcy... han kommer undan med det mesta... men jag hoppas verkligen att jag blir inviterad på nästa tea-party och slipper röja undan efter ett afternoontea-rumlande hundgäng!

Mr Darcy - en doft av den fiiina världen!

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tråkigt för oss här i Jämtland att du lämnat oss. För denna gång. Men skönt ändå att du nu tycks vara återbördad i hemmet med hälsa och ära i behåll (Även om det naturligtvis måste vara chokerande att upptäcka kladdiga avtryck på möbler och utvälta sötburkar efter vilda tass-partyn som tydligen ägt rum i din bortavaro!). Njut nu dina sista dagar av ledighet. Vi skålar för dig i god god Limoncello!
Pussar och Kramar Malin och Mats

fredag, augusti 10, 2007 1:17:00 em  
Blogger Maria said...

Malin & Mats: Jag skålar tillbaks i god god Calvados!

Puss o kram från syltkletiga trampdynornas förtrollande land...

fredag, augusti 10, 2007 2:23:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter