måndag, augusti 13, 2007

Back on track!

Klockradion väcker mig i ottan, jag vaknar med det röda håret ruffsigare än någonsin... gggnnnh!

Knockar mig själv med hårfönen över ögonbrynet - får en fin liten blåtira som passar fint så här första dagen på jobbet... aj!

Varmt och fuktigt som i tropikerna - hatar't... äckligt... önskade jag ett sådant klimat skulle jag naturligtvis bosätta mig i ett äckelklibbigt land, nu tycker jag oerhört illa om det och har valt att bo kvar i norden - ursäkta mig så mycket, men jag gillar det svala och sofistikerade klimatet... usch!

När jag kommer till jobbets t-banestation och ska gå genom spärrarna, så viker inte spärren undan när jag ska passera så jag dundrar rakt in i den och viker mig dubbel med ett högljutt "UFF!!!" vilket resulterar i ett enormt blåmärke rakt över låret... fuck!

Kommer till jobbet svettig och klibbig, full med blåmärken och i allmänt chocktillstånd... eeeh what!?

Snackar lite med chefen... suckarna bytte ägare!

Går in på mitt rum och sätter mig ner vid datorn... min mousetrap är alldeles fuktig och klibbig den med, rengör eländet... äckligt!

Mousetrapen funkar knappt... alla knappar kör total anarki och det är kaffefläckar på tangentbordet, undrar vem som varit här och kletat ner allt när jag varit borta.. snusk!

Telefonsvararen blinkar ilsket rött - jag törs inte lyssna av...
delete!

512 nya mejl i inboxen... delete!


Nu måste jag sitta och stirra blint framför mig fram till lunch, lunchen som jag inte har med mig... lyssnar på Ratcats låt That ain't bad... det ska jag nog göra hela dagen... "They told me that you were a bad, bad person... but you seem alright to me... I wanna hold on to you forever and ever and ever"... repeat!

10 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Vad är en mousetrap?

måndag, augusti 13, 2007 10:07:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Det är en liten manick som man fäster... äh jag fotar den istället!

måndag, augusti 13, 2007 10:11:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: gör det.

måndag, augusti 13, 2007 10:12:00 fm  
Blogger Maria said...

... äh, jag hade inte sladden med mig...

En mousetrap är en pryl man fäster sin mus i och istället så använder man en lång rund gummiklädd "pinne" som man rullar med istället för musen. Den avlastar handlederna - en ergonomisk pryl...

måndag, augusti 13, 2007 10:12:00 fm  
Blogger Maria said...

Här kan du se: http://www.beaco.se/prod_MouseTrapper_Classic.htm

måndag, augusti 13, 2007 10:14:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Åhå, tack. Man lär sig nåt nyt varje dag.

måndag, augusti 13, 2007 10:45:00 fm  
Blogger Maria said...

Japp, det är det fina i kråksången!

måndag, augusti 13, 2007 10:56:00 fm  
Anonymous Anonym said...

men SMS kan du väl förihelvete svara på!!!!!

måndag, augusti 13, 2007 2:03:00 em  
Blogger Lotta said...

stackars.... blåslagen & utvilat seg.... eller?
Själv råkade jag va uppe lite för länge... & gick upp alldeles förtidigt... & råkade ta 2 tåg förtidigt.... & kom en halvtimme förtidigt till skolan..... SJUKT!

måndag, augusti 13, 2007 2:08:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Men det gjorde jag ju FÖRFAAAN!!!
Jag skrev att jag gärna gjorde vad som helst tillsammans med dig och närsomhelst... och så berättade jag att även jag börjar jobba idag!!!

L8: Bad bad monday...

måndag, augusti 13, 2007 3:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter