måndag, augusti 27, 2007

Jag & Baryshnikov!


Michail Baryshnikov, 1969

I morgon ska jag få se honom... dansa... bara för mig... och några till... ja, han ska dansa för oss som fick tag på biljetter!

Baryshnikov!

Det känns nästan magiskt och som om ett övernaturligt väsen skall uppenbara sig för mig i morgon...

Baryshnikov!

Jag har stängt ner och låtsas som ingenting... bara för att det är så otroligt... guuud... jag ska få se...

Baryshnikov!


... jag tror nästan att jag älskar honom... på riktigt!

5 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Han är som en kokett krokan den mannen! Lyckost, själv får jag stanna hemma och baka sju små kakor.

tisdag, augusti 28, 2007 7:23:00 fm  
Blogger annalena said...

Nå, hur var han???

tisdag, augusti 28, 2007 9:19:00 em  
Blogger Maria said...

Fikatanten: Då kommer jag över på fika någon dag snart!

Annalena: Se inlägget jag skrev samtidigt som du skrev denna kommentar... Han var fantastisk!!! Kul att se en klassiskt skolad balettdansör dansa modernt... och han rör sig som en gud!

tisdag, augusti 28, 2007 9:24:00 em  
Blogger annalena said...

Han fick fantastiskt betyg i GP (=Göteborgs-Posten)! Tänk att kunna dansa så (och vara så snygg) när man fyller 60 nästa år! Själv klarar jag knappt av att böja mig och plocka upp något från golvet...

onsdag, augusti 29, 2007 10:04:00 fm  
Blogger Maria said...

Annalena: Man önskar!!! Själv är jag ju en 12-åring i en 90-årings kropp!!!

Men sanningen och säga så blev jag lite, lite besviken på det hela... missförstå mig rätt - han var fantastisk och även Ana Laguna... men jag hade önskat mig lite mer Baryshnikov om du förstår vad jag menar!? Nu var det en hel del Mats Ek och han kör ju sitt klara och tydliga korreografispråk. Har man sett några Mats Ek uppsättningar så blir det lite upprepning av rörelsemönstret och det var lite av vad som var synd med Baryshnikov och Laguna måste jag säga! Men alla är lyriska och glada - så även jag över att ha fått skåda denna legend!!!

onsdag, augusti 29, 2007 10:15:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter