fredag, september 21, 2007

Algebra Suicide & Lydia Tonkiw



... ett band jag faktiskt glömt bort... men jag hade en låt på ett gammalt kassettband från mitten av 80-talet... men de hade faktiskt fallit i glömska! Jag minns att jag letat efter dem på skiva utan att någonsin lyckats finna något... och nu fick jag i dagarna veta att sångerskan/poeten Lydia Tonkiw har slutat upp med att leva... hon har dött... Lydia, med den rena, klara och sköna rösten och de underbart amerikanska diftongerna!

Det känns tråkigt att ha glömt bort ett bra och spännande band... men sånt händer... ännu tråkigare är när ens gamla idoler försvinner från jordelivet. Jag vill därmed passa på att upplysa om detta spännande band från Chicago... och de har en liten sida hos ingen mindre än självaste Clive Barker och så finns de på myspace! Deras hit var Little Dead Bodies men min favoritlåt är Somewhat Bleeker Street...

... inside me five girls shouting italian wanting life to be one long vacation...

Etiketter:

7 Comments:

Blogger annalena said...

Såg just under kommande konserter... Ska vi gå på Jonathan Richman när jag kommer eller bara du...?

fredag, september 21, 2007 6:58:00 em  
Blogger Maria said...

Nämen skiiit! Vill du det???? Ja!!?? Jag köper plåtar på tisdag i sånafall!

fredag, september 21, 2007 7:01:00 em  
Blogger Fikatanten said...

De verkar svarta som lakritssylt de där Algebra Suicide!

fredag, september 21, 2007 10:12:00 em  
Blogger annalena said...

Jäklars! Får väl lämna mysbrallorna hemma då!! Känner inte till honom alls, men litar på ditt goda omdöme. Vi hinner väl med en middag med l8-lee också? Köp piljetter du!

lördag, september 22, 2007 3:17:00 em  
Blogger Maria said...

Kära gulle dig: Du vet att du kan lite på mitt omdöme... Jonathan är en helt underbar varelse och jag tror du kommer att gilla honom! Han var med i Modern Lovers förr i tiden och han sjunger om dinosaurier, myggor, rockande ödlor och lite annat buzz buzz buzz... Vi hinner med både mysbrallor, cocktails, middag och L8-Lee... i promise you!
Jag fixar plåtar i veckan!

Fikatanten (gulle dig också!): Ja, det vilar en air av lakritssylt kring Algebra Suicide, fast jag fick en känsla av lite glimt i ögat också!

lördag, september 22, 2007 6:13:00 em  
Blogger annalena said...

Modern Lovers? Jag tror nog du menar Modern Talking!

lördag, september 22, 2007 6:33:00 em  
Blogger Maria said...

No no no... och jag menar Motörhead i ishallen i Fagersta 1985!

lördag, september 22, 2007 6:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter