onsdag, september 19, 2007

Jag kan bara säga: ÄNTLIGEN!!!

Ja, äntligen har någon bestämt sig för att stämma Gud!!!
Det var på tiden tycker jag... men då har jag alltid hållt mig skeptisk till det där med religioner och jag gick ur svenska kyrkan när jag fyllde 18... jag tror någonstans i dimman på människans handlingskraft istället... ja, jag tror bland annat på mig själv!

Men nu har alltså den amerikanska senatorn "King Cobra" tröttnat på att Gud ständigt utsätter honom för terrorhot, död, förintelse samt olika naturkatastrofer... Jag kan bara säga:

- Yo! Go Man! Stäm skiten ur Gud nu och få ett slut på allt elände här på jorden! Kläm in en liten bisats angående växthuseffekten också när du ändå håller på!

Skämt och sido, det hela handlar tydligen om att senatorn vill peka på att de amerikanska lagarna bör ses över då det verkar gå att stämma vem och vad som helst där borta i Amerikatt.

9 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Vilken gud? Det finns ju massor av dem.

onsdag, september 19, 2007 11:39:00 fm  
Blogger Maria said...

JOhnny: Precis vad jag tänkte också... men i grund och botten tror jag att det är en och samma i allafall...

onsdag, september 19, 2007 12:04:00 em  
Blogger Maria said...

... för jag menar... hur kan det finnas flera... och vilken är då den sanna guden... och vem bestämmer det... och vad säger de andra gudarna/profeterna om det hela... näe... allt saknar logik för min del... jag fortsätter att tro på mig själv som bäste dräng!

onsdag, september 19, 2007 12:05:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Dig själv. Så det är DU som är Gud. Hur tillber man dig då - en utskriven skärmdump från din blogg, omgiven av små värmeljus och rökelse?

onsdag, september 19, 2007 1:21:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Precis... och skicka mig presentkort från diverse små delikatessbutiker varje söndag, tack så mycket!

onsdag, september 19, 2007 1:27:00 em  
Blogger Maria said...

... eller jag menar - tackar så ödmjukast!

onsdag, september 19, 2007 1:27:00 em  
Blogger Maria said...

... och så vill jag ha en kokosmatte-tupé så jag kan ha en lika snygg mage som Robert Plant - tackar ödmjukt igen!

onsdag, september 19, 2007 1:30:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Här får gudinnan en digital tupé.

onsdag, september 19, 2007 1:41:00 em  
Blogger Maria said...

Oooh, den ska jag prova ikväll när jag kommer hem... stylish!

Då får du lycka och välgång av mig!

onsdag, september 19, 2007 2:12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter