söndag, september 16, 2007

Ursäkta en messerschmitt!

... men med 20 poäng i Egyptologi måste jag å det starkaste rätta den person som gjort en sökning på "tuttan kamon" och därmed hamnat här på min blogg...

- No no no no no!

Han hette Tut Ankh Amon eller Tutankhamun som man ofta skriver... namnet betyder Avbild Liv Amon dvs Tut vars liv kommer från Amon. Amon var den fornegyptiska skaparguden.

Så det så! Någon Tuttan har han aldrig varit!!!
Förlåt, jag kunde inte låta bli att smälla på fingrarna... men får i själva verket förmodligen smälla mina egna fingrar då jag efter att ha googlat upp just "Tuttan Kamon" och insett att namnet förmodligen är ett väl valt alias av något slag!
Förövrigt tycker jag att begreppet "googla upp" känns rätt schysst - som att ragga på google... eller något åt det hållet!

2 Comments:

Blogger Matilda said...

ha ha, det är helt rätt! Rätt ska vara rätt!

söndag, september 16, 2007 9:39:00 em  
Blogger Maria said...

Matilda: ... eller hur, ibland måste man sätta ner foten!

söndag, september 16, 2007 10:09:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter