tisdag, september 18, 2007

In the Mood for Tea



Nu finns det en liten pärla till tebutik här i stan sedan ett halvår - In the Mood for Tea...
Jag var in idag och pratade med den otroligt trevlige och hjälpsamme ägaren samtidigt som jag köpte mig 1 hg Blue of London Earl Grey du Yunnan från Le Palais des Thés för 75 kr samt 1 hg Milk Fragrance Oolong för 118 kr. Den senare har jag nu druckit en kanna av och kan bara uttrycka mig precis som jag uttrycke mig i butiken...
- "Oj..."

De är de enda i sverige som importerar te från Le Palais des Thés och under hösten kommer de även att ta in det franska märket Kusmi Tea, som bygger på ursprungliga recept från PM Kousmichoffs kända tekompostitioner från St Petersburgseran i slutet av 1800-talet.

In the Mood for Tea hittar du på Norrtullsgatan 9 och det är en liten butik med ett mycket exklusivt urval som man mer än gärna får smaka av innan man bestämmer sig för att köpa... det är som en guldgruva av förljuvande nektar för en tedrickande lyxbohem... tänk vilka underbart mörka och romantiska kvällar jag kommer att ha i höst... sippandes på de lyxigaste teer man kan få tag på, precis som Anastasia och Alexei..

In the Mood for Tea

Le Palais des Thés

Etiketter:

15 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Visst har du fått mitt recept på Clotted Cream? Annars måste du naturligtvis få det!

onsdag, september 19, 2007 6:08:00 fm  
Blogger Ulrica said...

Nu är det bara det där med tekannan...

onsdag, september 19, 2007 9:43:00 fm  
Blogger Maria said...

Fikatanten: Jag har fått ditt fabulösa recept gumman!

Ulrica: Ja, det där med tekanna!!! Suck, vilka våndor man kan ha som lyxbohem... Få se, hur många har jag i dagsläget... jo, fyra stycken... men ändå saknas mig den allra som bästa... men en vacker dag kommer jag att finna den...

onsdag, september 19, 2007 10:23:00 fm  
Blogger Lotta said...

Shiiit, jag har ingen tekanna alls ! Kanske inte behöver den allra lyxigaste... men EN liten tekanna borde man väl ändå ha va !!! sen kanske jag kan släntra ner till tebutiken som ligger alldeles runt hörnet....

onsdag, september 19, 2007 10:53:00 fm  
Blogger Maria said...

L8-Lee: Du MÅSTE skaffa dig en thékanna... annars blir jag ledsen när jag kommer hem till dig för att få en kopp thé...

onsdag, september 19, 2007 11:03:00 fm  
Blogger Stina said...

Tack Maria! vilket underbart tips på att sätta sprätt på de sista slantarna före lön. Jag visste att det skulle ordna sig. "In the mood for tea" här kommer jag.

onsdag, september 19, 2007 2:19:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Du vet att du alltid kan fråga mig om du har problem med att bli av med dina sista slantar... jag vet nästan alltid råd på det problemet!

onsdag, september 19, 2007 3:38:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag _skulle_ skriva att Kusmi är fanastiskt, men nu MÅSTE jag vara språkpolis istället, och det vill jag faktiskt inte vara.

*gaah* jag försöker hålla emot, men här kommer det ändå:

T E h e t e r d e t, o c h i n g e t a n n a t.

*aahh* nu ät det sagt...

onsdag, september 19, 2007 10:39:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen - Das SprachenPolitzei: Tackar så mycket äntligen!!! Jag har nog använt mig av alla stavningar jag kommit på av ordet TE här på bloggen i hopp och förväntan att någon ska komma och förklara för mig vilken stavning det är som verkligen gäller... så jag kan pusta ut nu och börja skriva The, thé, te, té - TE!

Jag gillar sprachenpolizeis... tack!

torsdag, september 20, 2007 8:49:00 fm  
Blogger Maria said...

... just ja... jag ändrar stavningen i inlägget pronto-pasta!

torsdag, september 20, 2007 8:50:00 fm  
Anonymous Anonym said...

ÅH TACK FÖR DET *skriker för full hals*
nu gjorde du min dag ljus och lycklig :-)

torsdag, september 20, 2007 9:47:00 fm  
Anonymous Anonym said...

ÅH TACK FÖR DET *skriker för full hals*
nu gjorde du min dag ljus och lycklig :-)

torsdag, september 20, 2007 9:47:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Ja du skriker tom dubbelt upp!

torsdag, september 20, 2007 10:12:00 fm  
Anonymous Anonym said...

jamen ser du det gjorde jag! och ändå är jag hundra på att jag inte alls klickat två gånger. har jag ein dopfelgänger måntro?

torsdag, september 20, 2007 1:31:00 em  
Blogger Maria said...

Jajjamensan och han heter förmodligen "the-real-kurt-ohlsson-kopian" i förnamn!

torsdag, september 20, 2007 2:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter