tisdag, september 18, 2007

- "Vi kunde för faaan ha varit i Örebro nu!"

Vi skulle hem till Rudiegirl igår... hon hade ju födelsedagskalas!
Jag ringde till L8-Lee från jobbet och sa "jag drar nu, vi ses vid Gullmis runt 17-tiden så shoppar vi blomsterbuketten där!"

... jag drog ner till tunnelbanan... och där blev jag sittande...

Tåget segade sig fram och stannade vid KTH... föraren meddelade att hela signalsystemet var ur spel och att tågförarna var tvungna att invänta klartecken vid varje station - det tog tiiid!!!

Jag hörde av mig till L8 som då befann sig på gränsen till ett psykbryt mellan Rådmansgatan-Hötorget... vi bestämde oss för att hoppa av och försöka hitta en buss som tog oss vart som helst i stan... bara vi kom någonstans!

2 timmar senare med bussbyten på kungsholmen lämnade vi tullarna (två timmars resa inom tullarna är faktiskt rekord!) och landade till slut på Gullmarsplan (en resa som annars tar ca 30 min)... vi hann precis köpa en snabbt ihopsvängd bukett gladiolus av damerna i blomsteraffären som höll på att stänga... Vi hade gjort en resa på två timmar som lika gärna kunde ha tagit oss till Örebro, Gävle eller Norrköping!

Etiketter: , ,


eXTReMe Tracker
website counter