fredag, september 21, 2007

Dagens allmänbildning!


Pallande gubbar i plommonstop

Jag vet att ni är många som undrar över varför det heter plommonstop... men n
u behöver ni inte ligga sömnlösa och fundera över detta längre, för jag har nämligen förstått hur hatten fått sitt namn och så här ligger det till förstår ni:
Plommon är ju en frukt och stop är ju en sorts bägare kan man säga, det blir alltså en fruktbägare! Comprende!? Gubbsen bankade på plommonträdets stam med sina rituella plommonpallarkäppar och lade sedan sina pallade plommon i hatten och därav fick den rundkulliga huvudprydnaden benämningen plommonstop.

Folk undrar så mycket och jag har ju svar på det mesta, så jag funderar skarpt på att plocka fram min frågelåda igen och erbjuda er min expertis... Jag blev tvungen att ta bort tjänsten då jag erhöll oönskade brev, men nu känns tiden mogen att åter erbjuda er mitt bottenlösa och värdelösa vetande!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger rigg said...

Tack för förklaringen. Du skulle bara veta hur många sömnlösa nätter denna fråga har vållat... ;)

söndag, september 23, 2007 3:41:00 em  
Blogger Maria said...

Sov så gott nu!

tisdag, september 25, 2007 1:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter