måndag, oktober 01, 2007

Gentila Gentelmen...


Sebastian med nallen och en "ciggis pysen" och Charles med ett glas champagne i skål... stil och finess!

Jag gick till Nitty Gritty idag efter jobbet för att köpa lite Kusmi-Te... Jag visste att de nyligen fått in en stor skeppning av detta te och därmed hade många smaker att välja på... ibland orkar man liksom inte vänta på andra... så är det!

Väljer ut två smaker denna gång, får mitt kvitto och går till kassan... där står en stilig man i en jäkligt snygg kostym - skulle kunna vara en yngre Bryan Ferry... fast blond... och ung då. Han fixar och grejar, tar mitt kort och tar betalt... bakom disken ligger det otroooligt snygga slipsar som jag tittar på under tiden... det är såna slipsar som Bryan Ferry skulle ha på sig... eller Sebastian i En förlorad värld/Brideshead Revisited... en doft av dekadens, stil och finess... 20-30 tal... i grått, brunt, nougat och ett stänk svart med blom-mönster... mmm I like it, very cool and stylish!

Den gentile mannen bakom disken tar mina teburkar och stoppar ner dem i en påse... och istället för att sträcka sig över disken så kommer han runt, ler och ger mig påsen fint i min ena framtass... han ler bakom den stiligt snedklippta luggen "Varsågod!" och jag svarar
"Tack, snälla!"...

De finns där... killarna med stil och finess... dagens Dandys... där det inte är stålarna som ger stil, utan den goda smaken... rätt så diskreta och mycket, mycket ödmjuka och lågmälda... tack och lov för det!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Visst finns dom, de gentila männen!
Och jag har den goda smaken att besöka denna blogg som har båd stil och finess!

tisdag, oktober 02, 2007 10:27:00 fm  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Så absoluuut underbart!

tisdag, oktober 02, 2007 12:38:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter