söndag, oktober 28, 2007

How come!?

Tilde de Paula sitter i tv4:s nyhetsmorgon och intervjuar fotografen till en ny fotobok om Flatenbadets camping där hemlösa/utslagna människor bor i husvagnar... hon säger:

- "Jag hade ingen aaaning om att människor lever på det här sättet i sverige..."

Hur är det möjligt att en människa har undgått att det finns hemlösa och utslagna i detta land? Hela nybyggda Hammarby Sjöstad är byggt på det som en gång var en fristad för hemlösa... tiggarna har funnits fullt synliga i Stockholm sedan flera år tillbaka...

Jag blir otroligt provocerad och undrar på vilka kriterier hon anställts av tv4?

Nej, Tilde tillhör absolut inte de tv-personligeheter jag stoppar in i de intelligentas fack... jag förstår inte hur hon kan få sitta i tv-studion helg efter helg... i mina ögon är hon rent korkad! Jag finner inget annat ord... jag smakade på debil och naiv... men stannar helt resolut vid korkad!

Sen undrar jag över Steffo Törnkvist också... ännu en av dem som ger kanalen sin "hö-hö-hö" profil... den kvinnliga medkollegan får ständigt utstå osmarta pikar samt ständigt även rätta sin manlige kollegas eviga felsägningar... men man behöver ju inte titta på tv4... nej... det är sant!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag måste titta på 4:an jö, för jag spelar på keno. Kram från oss.

söndag, oktober 28, 2007 10:45:00 em  
Blogger Maria said...

Pappa: Ibland får man bara svälja den beska medicinen... hoppas du vinner! Puss o kram från mig!

måndag, oktober 29, 2007 6:10:00 fm  
Blogger Stina said...

Ja Steffo är verkligen en pösmunk på dekis. Var inte han rätt rapp någongång för tjugo år sedan? Vad händer? Vissa "teveprofiler" verkar helt tappa stinget efter ett tag. Är det de nya, unga, vackra fruarna som tar all tid? (Sa hon beskt.) Men man tycker väl att även om han inte orkar läsa läxan till morgonsoffan utan låter Jenny göra jobbet, så kunde väl människan i alla fall kamma sig.

måndag, oktober 29, 2007 2:40:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Pösmunk på dekis känns otroligt bra! Han är så otroligt pinsam i det mesta han säger, fast nästan allt är gammal skåpmat och pasé! Han tror verkligen att han har koll på rubbet medan Jenny-stackarn får sitta där och penibelt rätta honom heeela tiden! Då skrattar han bara och låtsas som om det ändå inte är något man behöver veta eller kunna...

- "Kamma håret karl, och skaffa dig ett jobb!!!"

måndag, oktober 29, 2007 3:13:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter