torsdag, oktober 11, 2007

La plume de ma tante!



La la la la la, la la la la la la la la;
La la la la la, la la la la la la la la.

La plume de ma tante
Est sur le bureau de mon oncle,
Le papier de mon oncle
Est sur le bureau de ma tante.
[repeat]

The pen of my aunt
Is on the bureau of my uncle,
The paper of my uncle
Is on the bureau of my aunt.

If you don't parlez vous français
Then this will be Greek to you,
If you can't figure out what the words are all about
Just sing la la la la loo

La la la La plume de ma tante
Est sur le bureau de mon oncle,
Le papier de mon oncle
Est sur la bureau de ma tante.

[repeat all the la la's]

***

Detta inlägg tillägnas min käre vän Natte!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

darrling!
jag skrattar högt här i min soffa nu.
den var ju bättre än jultomtens!
jag svarar helt frankt "sil vo plä", som var det andra franska uttrycket jag lärde mig.

hälsa tönnebro, och ät många havartimackor på bussen!

lördag, oktober 13, 2007 5:29:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Så härrrligt att man kan förnöja! Som raststopschock kan jag nämna att vi aldrig stannade i Tönnebro, utan i Hudiksvall - jag blev naturligtvis bestört och gick fram till chauffören för att tala honom till rätta, men det resulterade i att jag låstes in på busstoaletten resten av resan och gick därmed miste om både middag och film!

Varför blir det alltid så konstigt när jag är ute och åker buss... ?

söndag, oktober 14, 2007 11:19:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag veeeet!
jag har åkt tusen bussresor, många till borås, ännu fler till gnarp, och det är BARA när du är med som det blir carzy stuff ju!

måndag, oktober 15, 2007 3:22:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jag tycker att det är ORÄTTVIST!!!

måndag, oktober 15, 2007 4:09:00 em  
Blogger Maria said...

... och det i allra högsta grad!

måndag, oktober 15, 2007 4:09:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter