söndag, december 16, 2007

Renoveringsrapport söndag...



Det ringer och ringer... men jag hinner inte springa upp och ner för stegen för att svara... sorry kära föräldrar... ni verkar oerhört nyfikna över hur det går här i hallen hos mig då ni ringt mig i skift här på förmiddagen...

Men jag svarar så här istället med att visa hur det ser ut i dagsläget. Jag håller på att peta bort färg i taket och har idag förflyttat mig till stora hallen, där det inte är fullt så mycket som lossnar... om man jämför med genomfarten mellan köket och rummet... Tänkte att jag skulle måla ett bindande lager täckgrund innan jul och sedan spackla eländet i mellandagarna... sen är underabetet med taket fix - so to speak!

Jajaja... jag vet nog att ni alla suckar nu:
- Stackars människa - hon verkar inte ha alla indianer i kanoten... inte ha alla hästar i stallet... hjulet snurrar men hamstern är död... ojojoj... det är mycket arbete med att fixa det här hon nu ställt till med!!!

Ja, det tror jag säkert... men what the heck - jag är ju dumglad som den svartaste labradorvalpen med de lenaste och blankaste hundöronen... neeemas probleeemas baby... yip-yip!... det här fixar en rödhårig i ett hujj... jodå... trallalalala mmmhmmm...!



Om någon kunde släntra förbi med en vacker ask med såna här guldflagade sötnosar (för dessa två har jag redan glufsat i mig) skulle jag skvätta iväg en rejäl slängkyss från toppen av min stege och befinna mig på golvet snabbare än kvickt... sån tur att jag är bjuden på glögg-party om två timmar - där lär det väl bjudas på ännu bättre godsaker!!!



Kan meddela att fransk pop från 60-talet är ypperlig "peta-bort-färg-från-taket-musik"...

- Wow... grrr... ye-ye-ye... !

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Blogger rigg said...

Seriöst, det ser snäppet värre ut än hos mig när jag var mitt uppe i den jäkligaste delen av min renovering ;)

Har du tattat i kalendern? Strax jul... Jaja... en rödhårig fixar det väl i en handvändning. :D

söndag, december 16, 2007 4:02:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Jajjamensan, det kan du fethajja att det är seriöst och handvändning är mitt mellannamn!!!

Nothing is impossible... !

söndag, december 16, 2007 7:27:00 em  
Blogger stella sweden said...

Har förstått att befriarabbissarnaklubben smugit in hos dig...tisselitassat in mellan alla glipor du "ordnat"...försenat renoveringen....

Men canastagänget var hos mig häromnatten (jo, jag kände igen dom på ljuden, krafsandet) och de kommer att ställa två sånna godsaker under din säng inatt...

söndag, december 16, 2007 8:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter