onsdag, juni 04, 2008

Varför är det så...

... att när man är sjuk och hemma (med dundrande huvudvärk och tjockt huvud, hosta, täppt och snorig nos!) så pysslas det med gatuarbeten alldeles i närheten!?

Det är andra dagen jag måste ligga och lyssna på hur de borrar bort ett helt kvarter eller hela jävla östgötagatan eller vad i helvete de nu håller på att utrota från jordens yta... varför... VARFÖÖÖR???

Jag blir tokig... och det hjälper inte med att stänga fönstren heller... eftersom det här ljudet är uppfunnet av någon ond människa... eller gud... en krigsgud! Det är nästan så det hade varit bättre att gå till jobbet... eller släpa sig till jobbet i smutsig pyjamas och oborstat rött flur... men där hade jag inte gjort stor nytta kan jag lova... jag hade nog mest legat under mitt skrivbord och bett Lizabeta vara lite tystare... och så hade jag mörklagt hela rummet och därmed hade Lizabeta fått arbeta i totalt beckmörker... sen hade hon fått sondmata mig med något gott - ABSOLUT INTE NÅGOT FRÅN RESTAURANG KLANTIS!!!

Nej, det är nog skönast för alla att jag är hemma även idag... det tråkiga är att man inte kan göra något nyttigt när man ändå är hemma... som diska, städa, spackla, damsuga, putsa fönstren... eller bädda... nej, bädda är bara att glömma... för där ligger en ynklig rödhårig en och stönar och snorar... hmmm... det kunde ha varit en så vacker syn i en kostymfilm om en skön jungfru nära döden på grund av en obotlig sjukdom... men så är icke fallet!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

jag var hemma igår för jag vaknade med en spik i ögat...men efter jag vräkt i mig några migräntabletter så drogs spiken ur...det var nog den gooode guden som fixade det!

Men jag var arg som ett bi så länge den satt där o somliga hatar ju att vara sjuka för man kan inte göööra något o det är det värsta!
Så jag förstår dig! Ja! Bli frisk nu för bövelen!

onsdag, juni 04, 2008 7:00:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: I ögat som är så farligt!!! Hallelujah för den gooode guden (Roger Moore)!!!

torsdag, juni 05, 2008 11:50:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter