torsdag, juli 24, 2008

Mamma Mia!



Oooh-la-la... jag gick med Ulrica på bio och såg
Mamma Mia! igår - och jeeezuz vilken otroligt härlig film!!! Meryl Streep är underbaaar... Pierce Brosnan har aldrig varit more lovely... Stellan är förtjusande på sitt lilla sätt... jodå, männen var fina... på sitt lilla sätt... men vilka otroligt bra kvinnoroller de fått till... och alla sjunger otroligt bra, vad andra recensenter än skriver, det sjungs fantaaastiskt! För ni vet hur det är, ibland kan man inte lyssna på en låt som sjungs av någon annan eftersom orginalet är så bra... men här funkar det alldeles utmärkt... och det är det som gör filmen så himmelsk!

Björn och Benny, mina små härligt lurviga genier - ni lyckas med allt och det är jag glad över att ni gör... för DET förtjänar ni... såna som NI fötjänar all framgång som går att frambringa på denna jord... allt annat i samma genre (och de flesta andra) står sig slätt helt enkelt! ... och jag märker att ni har ett stort jäkla lass humor och ett ännu större lass ödmjukhet... och en intelligens som inte verkar gå av för hackor heller!!!

Ja, det var en, av mig, sällan upplevd känslovåg av lycka som spred sig i min kropp redan från första sekunden... och lyssna på det här: efter två-tre minuter (REKORD!)så började tårarna trilla ner för min kind - men av lycka! Då fattar ni... filmen var som en stor jäkla fantastisk pralin med lager på lager... ny smak hela tiden... aldrig tråkig en sekund... och vipps så var den slut... det var till och med svårt att förstå att filmen verkligen var slut... det gick så fort... men så fanns det en liten extra liten likörpralin längst ner i påsen också... strax innan eftertexterna...

Tack för musiken älskade lurvisar! I LOVE YOU!!!

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Jag blir sugen, jag ska se! Skådisar av nåde, i ett oväntat sammanhang, kan knappast bli bättre.

torsdag, juli 24, 2008 10:52:00 fm  
Blogger Maria said...

Anna: Nej, det VAR helt FANTASTISKT!!! God humor, distans och ödmjukhet - feelgood i ordets rättmätigaste bemärkelse!

torsdag, juli 24, 2008 11:19:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag vill se och höra den mamman jag också.
P & K

fredag, juli 25, 2008 12:01:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter