tisdag, juli 22, 2008

Tapethelvetet!!!



OK!!!
Nu stack jag iväg till affärn för att beställa den där tapeten jag äntligen bestämt mig för efter att ha haft ett infall av den här bruna med guldcirklar efter jag bestämt mig för att inte bestämma mig för den här turkosa med guldblad!

NEJ!!!
När jag nu kom till tapetaffären så kändes den där rutiga jag äntligen bestämt mig för (den här alltså)... så kändes den otroligt hysterisk och på gränsen till optiskt enerverande... jag lunkade runt i butiken och suckade... damen bakom disken ropade upp mitt nummer, 11, men jag sa att jag ångrat mig och måste leta vidare innan jag kunde beställa någon tapet...

DÅ!!!
Dök den här godbiten upp... serien heter Decadence och själva tapeten heter Intrigue... hur bra kan det bli???

SÅ!!!
Jag har bestämt mig... tror jag bestämt... det blir den här röda med guldfärgade blomsterbollar... jag får en känsla av kinesisk salong och det är PRECIIIS vad jag är ute efter - en dekadent kinesisk art deco salong för Marlene Dietrich!

Snälla Hajle Melassi... säg att jag har bestämt mig nu... för jag har tittat igenom ALLA tapetkataloger som går att uppbringa och den snyggaste tapet jag någonsin sett är alldeles för dyr och den tänker jag inte ens visa upp här för då kommer jag inte att komma över den... jag kommer att försätta mig i personlig konkurs bara för en tingest... och det anser jag vara moraliskt förkastligt!!!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Lotta said...

Så du har inte kunnat beställa nån ännu då :)

Jag röstar guld i någon form iallafall! (inte så mycket hjälp va.. hi hi)

Själv ska jag köpa guldfärg img & måla min piedestal ... sen måste jag köpa en minst en piedestal till... & måla även den i guld & ställa den på min toalett ... jag är i guldåldern :)

tisdag, juli 22, 2008 10:00:00 em  
Blogger Maria said...

Lotta: Nope, men den här röda tar bara 2-3 dgr att få! Det är bra... och det lutar mot denna!

tisdag, juli 22, 2008 11:42:00 em  
Blogger Lotta said...

spännande historia det här :)

onsdag, juli 23, 2008 8:05:00 fm  
Blogger Maria said...

Jaaa verrrkligen eller hur!!!

onsdag, juli 23, 2008 9:16:00 fm  
Blogger Maria said...

... men jag håller på att bli tokig på riktigt alltså, DET kan ju iof vara spännande...

onsdag, juli 23, 2008 9:17:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter