lördag, juli 19, 2008

Ok... så här är det förstår ni...

... lite lagom salongsberusad efter en 41-års födelsemiddag jodå det är jag... åååh... men hur glad är jag inte över att vara över 40!!! Är det något jag inte lider av så är det ålderkomplex.. no-no-no... jag är så oerhört glad över att vara över 40 så det gnistrar snöflingor om det!!! Japp, jag vet vem jag är och jag vet vad jag vill... and I just LOVE it... och jag älskar mig själv... så är det... och även om tårarna kan trilla... rätt ofta nedför en rödhårigs kinder - för så är det... jag är en oerhört glad typ, det är jag... men lika glad som jag oftast är, kan jag vara ledsen... men att vara över 40... DET är jag enbart glad över... hmmm... oooh yes alla ni kära gulliga söta marsipangrisar i mitt liv.. så är det!!! Vid 33 började jag ana vad livet gick ut på... vid 35 hade jag nästan gissat helt rätt och vi 40 var jag hemma och insåg helt plötsligt att innan 40 har man faaan ingen aaaning om någonting!

Nu ska jag gå och lägga mig... lycklig över att vara sval, nonchalant , mångfacetterad, flerbottnad och snart 42 år... koltrasthelvetet har precis börjat sjunga sin serenad här utanför i kvarteret... jag önskar sååå att någon av er finge sitta här och nicka instämmande över dess totala vackra galenskap tillsammans med mig så här innan godnatt-godnatt-sov-så-gott-vakna-så-torrt...

Puss på er ni kära i mitt liv... några ser jag inom några dagar... andra inom några veckor... och somliga inom några månader... förutom er som jag bär i mitt hjärta år ut och år in... puss på er... detta var skrivet enkom för er... ni vet vilka ni är... och somliga vet det inte alls - men jag lovar er... så är det - och en vacker dag kommer jag att viska det i erat öra!

Jag veeet... jag är svår att ha och göra med... avantgardistiskt snobbig... men faaan, det är det sista utposten! JAG är den sista utposten i ett rike byggt för humlor!

Jag älskar er!

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Puss i örat..löööve jutuuu!

söndag, juli 20, 2008 11:36:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Guuud va skönt att höra!!!

söndag, juli 20, 2008 11:39:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter