måndag, juli 07, 2008

Time for some Tea my Dear!




Det regnar... och det är min sista dag i Hamble...
Moira har precis gått till jobbet och jag ska göra mig en frukost inkluderande crumpets denna morgon. Eftersom det regnar så blir det nog en förmiddag med filmen The Queen... det känns rätt att se den sittande i en soffa i england... så får det bli!

Eventuellt tar jag den lilla, lilla rosa färjan över kanalen för ett besök på den andra stranden... men regnar det cats and dogs hela dagen så blir det nog så att jag planerar inför min dag i London imorgon istället... Jag får den stora ynnesten att bli skjutsad imorgon bittida och mitt plan går inte förrän på kvällskvisten - ergo: en hel dag i London... och då ska det hinnas med inköp av högkvalitativa téer och kakor...

Igår blev det High Tea på Michelle's Tea Room här i Hamble... vilket vi var väl värda efter en utflykt till Wickham och en gammal... Mill... (ja, jag har glömt bort vad det heter på svenska - jeeezus, det är väl inte bara Dolph Lundgren som har rätt att glömma bort hur man pratar på svenska efter en kvart!!!???)... ok, i Millen så var det tre våningar av antikviteter och andra thingies... vidare bar det av till ett garden-center... och på Lillies Tea Room hade de inte börjat servera afternoon tea ännu... sååå... ingen av oss gjorde några fynd och Lillies Tea Room hade inte börjat servera afternoontea ännu... så Michelle ringde "hem" och bokade in oss på en tea-with-the-hole-shablam!

... det är tuuur att clotted cream inte hör till vardagen hemma... då skulle jag ständigt befinna mig i koncentrerad-grädd-koma...

Etiketter:

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Snygg båt. Här är det också värsta englandsvädret idag.

måndag, juli 07, 2008 11:09:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Trots englandsväder hemma så har jag lite hemlängtan... det känns bra... då bor jag på rätt ställe här i världen!

måndag, juli 07, 2008 2:58:00 em  
Blogger Verbal Kint said...

Heter båten månne Bryan i förnamn...?

måndag, juli 07, 2008 6:24:00 em  
Blogger rigg said...

Jag vill oxå va där!

måndag, juli 07, 2008 6:35:00 em  
Blogger Stina said...

Värst vad du hinner med på din semester! Jag ska inte göra någe... Ångermanland utan uppkoppling (kanske någonstans, men inte där jag ska vara) så det blir bloggtorrt ett tag. Take care så länge.

måndag, juli 07, 2008 9:17:00 em  
Blogger stella sweden said...

Skulle inte kunna motstå en liten Ferry naj...

måndag, juli 07, 2008 10:51:00 em  
Blogger Maria said...

Verbal Kint: Han som körde Ferryn hette Bryan!!!

Rigg: Jag vet hur det känns!!!

Stina: Jo, men vi hann inte med Isle of Wight... och New Forest med vilda små ponnies! Ha det så ljufveligt i ångermanland! Have a safe trip daaarling!

Stella: Inte om han hette Bryan i förnamn nej!

tisdag, juli 08, 2008 9:28:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter