fredag, juli 04, 2008

Southampton... no thank you, not my cup of tea!

Idag tog jag bussen in till Southampton... köpte jellymoulds och höll på att köpa en pork-piemould också bara för att den var sååå liten, rund och gullig! De första är tanken att föräras hemmagjord glass och den sistnämnda var planen att baka bastanta engelska fruktkakor uti! Men jag har redan en alldeles utmärkt liten form för bastantheter vilken är inköpt i London för några år sedan... och jag vet att man ALDRIG kan ha FÖR många kak- och puddingformar... men det kan lika gärna vara en tiny-winy livslögn också!

För övrigt anser jag, efter dagens besök, att jag är för FIN för Southampton (och inte LITE heller!)... och DET är ingen livslögn! Besviken över detta konstaterande orkade jag inte anlägga en visit på The Maritime Museum där jag tänkt lära mig om Titanics färd från stadens hamn den ödesdigra dagen 1912... så jag tog bussen tillbaka hem till lilla gulliga och fiiina Hamble efter en snabb kopp kaffe på Starbucks!

Väl hemma igen vet jag, trots den lite kylslagna kvällningen, att jag kommer att få ett glas vin i min ena framtass och sedan chasas ut i den lilla trädgården... eftersom min vän Moira, som från början är irländska men varit bosatt många år i sverige, fortfarande är präglad på den svenska sommaren - är det sommarkväll UTAN regn så bara SKA man sitta ute... "I got blankets, goddammit, let's use them!!!"

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, du har rätt, här sitter vi ute så fort det är varmt och det har det varit idag.
Vi åt kyckling och jag tog en Norrlands öl och mamma vatten.
Ha det så bra.
Kramar från P & M

fredag, juli 04, 2008 10:38:00 em  
Blogger Maria said...

Pappa: Jag hoppas att det är varmt när jag kommer hem också!

puss o kram till både dig och mamma!

söndag, juli 06, 2008 7:04:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter