lördag, juni 28, 2008

Vaknar tidigt...


Skammens boning...

... och inser att det är lördag... jag är ledig... men det bästa är att jag inte behöver gå och jobba på måndag! Det måste gå 6 måndagar innan jag behöver gå till jobbet... det känns konstigt!

... somnade igårkväll precis i inledningsscenen på filmen Mycket väsen för ingenting... och vaknade när eftertexterna rullade... tyyypiskt mig... jag borde nog kasta ut soffan och klä om mina gamla fåtöljer som står på vinden... ställa in dem i vardagssalongen... då borde det vara slut på soveriet genom den ena filmen efter den andra...

Morden i Midsomer och Kommisarie Morse är annars mina stora sovperioder. Jag är klar och alert, full av förväntan i inledningsscenerna... sen är det blankt... och jag vaknar till slutscenens sista replik (om jag har tur!) eller enligt kutym när eftertexterna rullar...

Min fina vita orkidé, som blommat så praktfullt sedan i mars, börjar ge upp... den orkar inte heller titta på filmer i sena kvällningen... vi ska börja med matinéer i det här hemmanet tror jag bestämt... fast det förstås... kullrar jag ikull i soffan... så är det ändå kört...


Fåtöljer säger jag!
Fåtöljer säger min orkidée...

Etiketter:

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag och mamma kan slumra även i fåtöljen.
Kram.

lördag, juni 28, 2008 9:49:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa: Ja... jag misstänker att det funkar fin även i en fåtölj... pinnstolar kanske är det bästa!?

kram!

lördag, juni 28, 2008 1:37:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Ett nytt syndrom kan anas. Och speciellt ofta slår det till just i de av förväntning högt uppskruvade stunderna, och väldigt sällan framför Sommarkrysset. Det enda som hjälper är att sätta sig vid datorn istället.

lördag, juni 28, 2008 4:20:00 em  
Blogger stella sweden said...

Aha...du har börjat kullra ikull..det var en väldigt fin synomym till trilla ikull...har du nägon till springa ikring järrtatt?

O uppriktigt...men pinnstolar?
Näää jag vill ha en shäslång när jag besöker dig att dååna i..o jag tycker att du förtjänar att dååna du med, för det är du värd!

Jahapp..nu fick jag med det igen!

lördag, juni 28, 2008 6:39:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: Jo, det är nog ett syndrom... kan det vara som du säger - anspänningen - förmodligen!!! Allt annat får en att sitta med vidöppna korpgluggar och UNDRA hur och varför... inte somnar man då inte - nej!

Stella: Ja, kullra ikull sig är som att trilla ikull... trilleriet och kulleriet är förmodligen ytterst närbesläktat! Ett stycke divan är beställt inför din ankomst! Ciggismunstycket ligger redan framme vid svandunstofflorna!

Vi förtjänar alla att dåna lite nu och då...

lördag, juni 28, 2008 6:58:00 em  
Blogger Ulrica said...

Åh vad jag känner igen mig. Fast numer brukar jag inte ens se inledningen för då har jag för länge sedan somnat brevid barnen efter jag läst saga. Pinnstol funkar nog inte heller tror jag. Man kan alltid lägga sig på golvet om pinnstolen känns svårsovd.

lördag, juni 28, 2008 9:29:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Jo, man hittar alltid på lösningar hur man än gör... det är nog obotligt... men det mesta finns på dvd nu för tiden... jag har återupplivat både "Lycka till", "Xerxes" och "Glappet" de senaste veckorna... jag har kommit på att jag ääälskar Benny Haag!

söndag, juni 29, 2008 10:28:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen,
Eftersom jag inte når dig via mejl så... ;-) Bär det av västerut direkt eller är du hemma nästa vecka? Eller veckan efter? Eller planeras möjligen ett besök på Elsas den närmaste framtiden? kram!

söndag, juni 29, 2008 11:11:00 fm  
Blogger Maria said...

Anna-Lena: Hej, jag har inte haft tid att svara på mejl då jag precis gått på semester... nej, inget bergslagen förrän i augusti kanske... jag hör av mig vidare via sms istället! kram!

söndag, juni 29, 2008 4:08:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter