söndag, juli 27, 2008

Ute i spenaten...



Det är hett här i Stockis... är det konstigt att man längtar bort nån gång... nej... så jag tog pendeln ut till mina ljuvliga vänner Micke och Ulrica lite lätt och nätt norr om stan! Där var det lika hett, men trevligare... och jag blev bjuden på den mest underbart ljufveliga blomkålspuré... serverad till en rejäl bit laxajäkel!

Getingarna accompanjerade frukosten ute i det gröna och ihoprullade tidningar ven genom luften samtidigt som vi inmundigade nybakade scones med hemkokt drottningsylt och vispad grädde... jo, det är lite annorlunda på landet... det är det!

Men efter denna underbara avlagda visit så känner jag mig mogen att börja slipa mina väggar... det måste ske... nu... eftersom min kära mamma kommer på tisdag och då ska det målas och tapetseras... japp - nu kör vi så det ryker!!!

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Ulrica said...

Som alltid var det otroligt trevligt att ha dig här Maria! Vi åkte till Bauhaus på eftermiddagen och köpte flugsmälla, getingfälla, och nåt slags giftskum att spruta i deras bon... så nu jäklar. No more Mr Niceguy!!

söndag, juli 27, 2008 7:28:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: BRA!!! Ont skall med ont förgås!!! Giftskum låter intressant... Och det är alltid lika underbart att få komma ut till er på bystan!

söndag, juli 27, 2008 11:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter