torsdag, juli 24, 2008

Nyfödd!

Jahapp... här kommer oerhört intressant information om mitt vardagsliv:

Jag var inte ens utan tv i ett dygn... den gamla trotjänaren är redan förpassad ner till källarens grovsoprum - avdelningen för avlidna elektroniska pryttlar - och här uppe i lägenheten står en ny 26 tumare... jaja... allt funkar efter ett akutsamtal till COMHEM!!! Nu är kanalerna på plats och onödigt kablage vilket jag frikostigt kopplat mellan all möjlig bapparatur som råkade stå i närheten, är nu bortkopplat och borttaget!!! Tänk att man kan skämmas så genom telefonen... som om man vore totalt hopplös, men jag var NOGA med att påpeka att jag faktiskt är väldigt smart, jaaajaaa, och ALDRIG brukar ha problem med att koppla elektronik av nååågot slag, nääänäää - det skulle hon veta, supporten på COMHEM! Hon fick dyrt och heligt lova att hon verkligen trodde på mig - jojo, jag tror dig, seså, vi kommer att fixa det här ska du se... lugn och fin, Maria!

Nu bor jag ganska nära ONOFF i Skrapan, men hej-och-hallå vad otympligt ett enormt brett och platt paket kan vara... det var med nöd och näppe jag fixade att bära det enorma 17 kilos paketet hem till fots... och i morgon kommer jag inte att kunna röra armarna medan finmotoriken i händerna redan nu är avpolleterad och nedstängd. Lite märkligt tycker jag nog att det är att INGEN erbjöd mig någon hjälp när man kånkar och stånkar så! Handväskan for som en iller runt axeln och slängde hit och dit, och jag fick stanna till med jämna mellanrum för att pusta ut och vrida mina smärtande händer kvidande på knä! Äh, bra människa reder sig själv... men hur ljufveligt hade det inte varit om Roooger Mooore tvärnitat med sin Volvo P18 där jag stod knäande med hudflängda handleder i en korsning, klivit ur lite elegant med vita bilhandskar och erbjudit mig sin hjälp! Jaja, jag veeet... jag är rödhårigt envis och tjurig - och det är jag stolt över!!!

Den är sååå stooor!!!
... innan hade jag 20 tum

Och jag kan LÄSA texten från soffan!!!
... innan fick jag gissa mig till vad de sa även när jag hade mina glarror på mig... och jag hörde inte så bra heller eftersom tv'n den senaste månaden brusat så jäkla högt... ja, den hade verkligen viskat lite försiktigt om sin hädangång... men man vill ju inte kasta ut ungen från boet innan den kan flyga... min gamla tjock-tv är så jäkla flygfärdig som den kan bli... flyg lilla tjock-tv... flyg... mamma har sparkat ut dig ur boet...

... hi hi hi... jag är med tv...det måste jag fira genom att titta på en Audrey Hepburnfilm...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter