onsdag, september 24, 2008

Var är Scott Walker när man verkligen vill kramas.. ?

Igårkväll när jag åkte hem från jobbet, och tunnelbanan gick över bron i gamla stan, stod solen lågt, eller... den snarare låg... låg som ett stort runt guldägg strax ovanför västerbron...

Jag vände nosen rakt emot ljuset och tittade rakt in i det glödande guldägget - ja, ja... jag vet att man inte fååår titta rakt in i solen... men det var ju ingen sol, det var ett guldägg!!!

Ett glödgat skimmer låg över riddarfjärdens vattenspegeln och solen speglade en vacker solgata... det doftade guldglitterbeströdd mossa... guldglimmande skogsstigar... nya guldborderade ullvantar... och i magen kände jag en liten höstglöd... det där bitterljuva... lite ödesmättade... ensamma...

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Du är mindful, kvinna! Och var Scott Walker är får jag återkomma om...även om du inte verkar behöva honom...du har ju guldägget, på din näthinna...

onsdag, september 24, 2008 10:03:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Flåååt...jag lånade honom ett litt tag bara...du får genast tillbaks hann!

onsdag, september 24, 2008 11:22:00 fm  
Blogger Maria said...

... jag blev bara så jäkla sugen på att krama på honom just där och då...

onsdag, september 24, 2008 1:21:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter