lördag, december 13, 2008

Canastaklubbens Lucia 2008 - Plutten, kommer nu att sjunga heeela luciasången med ett vibrato bara en plutt kan frambringa... enjoy, enjoy:



Jag vill ta tillfället i akt att tacka alla som röstat på mig... det här var väldigt otippat... men jag är jätteglad... och så vill jag tillägga att jag har de bästa tärnor man någonsin kan ha... ja, och Sofie då... hon är den mest underbart buttre tomtegubbe man kan önska sig! Nu kör vi killar och tjejer... one, two, three, four!!!

- Sanktaaaa Luciiia, ljusklara hägring,
sprid i vår vinternatt glans av din fägrrrrrring.
Drömmar med vingesus under oss sia, tääänd diiinaaa vita ljuuuus, Sanktaaaa Luuuciiiaaaa.

Kom i din vita skrud, huld med din maning.
Skänk oss, du julens brud, julfröjders aaaaaaaaning.
Drömmar med vingesus under oss sia, tääänd diiinaaa vita ljuuuus, Sanktaaaa Luuuciiiaaaa.

Trollsejd och mörkermakt ljust du betvingar,
signade lågors vakt skydd åt oss briiiiingaaaaar.
Drömmar med vingesus under oss sia, tääänd diiinaaa vita ljuuuus, Sanktaaaa Luuuciiiaaaa.

Stjärnor som leda oss, vägen att finna,
bli dina klara bloss, faaagra präääästinnaaaaa.
Drömmar med vingesus under oss sia, tääänd diiinaaa vita ljuuuus, Sanktaaaa Luuuciiiaaaa.

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Simon Templar said...

Det var tamejfan den vackraste lucia jag någonsin beskådat!

lördag, december 13, 2008 10:19:00 fm  
Blogger Maria said...

Simon Templar: Eller hur... helt jävla oemotståndlig med de blidaste ögon som får mina ögon att tåras!!!

lördag, december 13, 2008 12:48:00 em  
Anonymous Anonym said...

För första gången har jag fått se en Lucia, som jag röstat på *L*
Klart man blir tårögd ! *S*

lördag, december 13, 2008 1:24:00 em  
Blogger Maria said...

Lasse: Du har rattat in på rätt kanal!

lördag, december 13, 2008 3:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter