tisdag, december 09, 2008

Rösta på Canastaklubbens Lucia 2008



Luciakandidat No 1 är Plutten
Plutten tycker om att låta vinden virvla i öronen och att nosa på blommor. När Plutten blir vuxen så vill han bli filmregissör, biolog eller nycirkusartist. Plutten tycker om att sjunga i kör. En stor idol är Ingmar Bergman... en annan är madrigalmästaren Orlando di Lasso.



Kandidat No 2 är Bam-Bam
Bam-Bam tycker om att gröpa ur apelsiner för att sedan fylla dessa med glass och frysa ner till små överraskande desserter. "En succé på varje kalas" är hennes egna ord! Bam-Bam vill bli konditor eller flygledare på Arlanda. Arlanda har världens finaste kontrolltorn tycker Bam-Bam, "Där vill jag sitta och peka åt planen så de vet åt vilket håll de ska flyga!"



Kandidat No 3 är Salt-Peanuts
Salt-Peanuts tycker om att klä ut sig och att köpa grönsaker. När Salt-Peanuts får bestämma så blir det ljummen kiwi till middag. Ett yrke som lockar är fredsbevarare. Det är för mycket krig i världen tycker Salt-Peanuts.



Kandidat No 4 är Jean-Marie
Jean-Marie är utövande livekonstnär. "Allt är konst", påstår han, "även jag". Jean-Marie bor just nu i Berlin där han försörjer sig på att samla och sälja kottar. Om Jean-Marie själv fick välja så skulle han livnära sig på att föda upp japanska karpar och att lyssna på Be-Bop.



Kandidat No 5 är Sofie
Sofie är utbildad skeptiker. Hon har inte mycket till övers för utnämningar av exempelvis Luciakandidater. "Nä, jag är skeptisk till hela skiten måste jag säga... jag vill inte bli lucia!". Sofie vill helst ligga i en fluffig säng och äta choklad. "Jag samlar på vinylskivor med gammal Stax-soul" säger Sofie och något glimmar till i hennes skeptiska ögon samtidig som hon hummar på Son of Shaft av The Bar-Kays.



OBS! Det går inte längre att rösta, tävlingen är avklarad och en vinnare har krönts!
Rösta fram Canastaklubbens Lucia 2008
Plutten
Bam-Bam
Salt-Peanuts
Jean-Marie
Sofie
Free polls from Pollhost.com

Etiketter: ,

29 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Jag har aldrig upplevt någon bättre lineup till luciakandidater i hela mitt liv! Strålande, strålande! Jag blir alldeles knäsvag och vet inte vem av dessa superkandidater jag ska rösta på! Jag måste sova på saken eftersom jag älskar dem alla! Jag tänker skriva ihop ett recept till var och en av dom! Hurra!

tisdag, december 09, 2008 7:39:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Återkommer alltså för röstning i morgon!

tisdag, december 09, 2008 7:39:00 em  
Blogger Fikatanten said...

MÅSTE sova på saken - MÅSTE!!!!!!!!

tisdag, december 09, 2008 7:40:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Åh Plutten!

tisdag, december 09, 2008 7:40:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Åh Bam-Bam!

tisdag, december 09, 2008 7:40:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Åh Salt-Peanuts!

tisdag, december 09, 2008 7:41:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Åh Jean-Marie!

tisdag, december 09, 2008 7:41:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Åh Sofie!!!!!!!

tisdag, december 09, 2008 7:42:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Men kan inte ALLA få bli lucia? Nej det ser inte bra ut! En måste utkristallieras i mängden - EN!

tisdag, december 09, 2008 7:43:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Ååååååh det är omöjligt! Jag måste sova på saken! Har jag sagt det rdan eller?

tisdag, december 09, 2008 7:43:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Appropå Fikatantens funderingar...kunde man inte tänka sig nåt modernt, som på dagis alla får vara lucia med krona och allt?

Hörde förresten idag på radio om att hundar kan känna orättvisa...hoppas du är medveten om dessa rön...på P1 förstås

tisdag, december 09, 2008 8:44:00 em  
Blogger Maria said...

Fikatanten: Ja, de har kommit upp med en fenomenal kaskad av luciakandidater!!! Man känner sig som en vankande åsna mellan 5 hötappar!!!

PiM: Klart som korvspad att hundar kan känna orättvisa! De är till och med väl medvetna om när de själva klampar över skalmarna och skäms som hundar när man kommit på dem att ligga i sängen när husse och matte varit borta!!! P1 - lika klart korsvpad det med!

onsdag, december 10, 2008 9:16:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Käraste Peace in Mind, vi på Canastaklubbens utskott för diverse kandidatutkristalliseringar tycker nog att vi dragit vårat strå till queerstacken genom att utse både tikar och hanar till luciakandidater. Vi tycker det är rent av skadligt med dagisvarianten där alla som vill får vara lucia! Nej, det krävs en alfaindivid i flocken att bära luciakronan. De andra jyckarna följer sedan fnissande ledarlucian i vacker proscession - det blir bäst så!

onsdag, december 10, 2008 9:21:00 fm  
Blogger Stina said...

Åh vad jag håller med dig Fikatanten! HUR ska man kunna rösta på en kandidat? Alla är ju förträffliga kandidater. Efter att ha läst de seriösa och noggrant genomtänkta presentationerna vill jag heller inte slarva över mitt val. Måste be att få återkomma när jag tänkt igenom saken och kantänka ha diskuterat lite för och emot med mina närstående.

onsdag, december 10, 2008 10:18:00 fm  
Blogger Maria said...

Stina: Man fååår sova på saken... det har även jag gjort!!!

onsdag, december 10, 2008 10:33:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu var det länge sen jag tittade förbi o blir lika förbaskad varje gång jag försummar denna överdådigt roliga o finurligt knäppa kusinblogg ... jag måste ta mig tid att hälsa på oftare!

Inte helt lätt att välja mellan dessa fullständigt bedårande Lucia kandiater, men efter långt övervägande, var ändå den lilla jordnöten den saltaste bönan för mig!

onsdag, december 10, 2008 1:25:00 em  
Blogger Maria said...

Kusin Elisabet: Sååå trevligt att du hälsar på!!! De är rätt salta, sura, söta och beska allihop... det är verkligen ett svårt val... men det brukar ge med sig efter välgrunnat funderande! Kram kära kusin!

onsdag, december 10, 2008 2:18:00 em  
Blogger stella sweden said...

Åååååååh ALLAAAAAA är så ljuuuvliga att jag inte kan bestämma eller rösta än...måste få tiiid o komma tillbaks o kika o dööööö o trilla i spinn o flyga till månen U U U...återvända...o smälla av raketer bland alla planeter som stellapolaris U Jupiters blod U nu har honn fått helt fnatt!

onsdag, december 10, 2008 9:58:00 em  
Blogger stella sweden said...

O de är mariamaränngbollsvängs fel alltihopa!

onsdag, december 10, 2008 9:59:00 em  
Blogger stella sweden said...

Åhhhhh, Plutten så söööt du är, vill äta dig!

onsdag, december 10, 2008 10:01:00 em  
Blogger stella sweden said...

Men ja tycker att jag skulle få vart me bland kandidaterna....du kunde ha satt öron o en låååååång vacker nos på mig?

onsdag, december 10, 2008 10:05:00 em  
Blogger stella sweden said...

O Pimpim, o Stina, o DUUUUU, o fikatanten såklart så skulle honn säkert förse oss med pepparkaksdeg?

onsdag, december 10, 2008 10:06:00 em  
Blogger Gudrun said...

Jag har röstat på Sofie, för att hon verkar ha sån stark integritet och inte fjäskar med att säga att hon vill jobba med barn eller gamla eller älskar att sjunga och så..hon kan inte ens vara insmickrande där hon sitter i mattes (?) eller någon annsans knä...därför får hon min röst till slut, även om det var ganska svårt att bestämma sig.

torsdag, december 11, 2008 9:56:00 fm  
Blogger Maria said...

Stellamydarrrling: Jag vet... det kan verka som om det är jag som ställer till det... men det ÄR inte jag... det är allt som snurrar runt i min värld... jag trodde att alla hade jyckar och kusar under sängen... är det inte så??? Jooooo!!! Visst är det så!!!
Men du Stella, du har visst blivit utnämnd till hederslucia av Canastaklubbem... det är inte illa pinkat!!! Puss!

Gudrun: Ja, hon är en härlig karaktär den där Sofie... fjäsk ingår liksom inte i hennes skeptiska utbildning! Frågan är om hon dyker upp om hon skulle bli vald till årets lucia??? Joooo... nog skulle hon väl det!!! Eller...

torsdag, december 11, 2008 10:08:00 fm  
Blogger Maria said...

Själv har jag röstat på Plutten... efter en natts noga övervägande! Tänk er Plutten sjunga Gläns över sjö och strand... åååååhhhhhååååå så förljufvande!!! Med darrande små sammetslena läppar forma munnen till ett:

"... gläääääns över sjöööööö ooooh strrrraaaand... stjääääärrrrrna i frjääääärrrrrran...."

torsdag, december 11, 2008 10:11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Gav härmed Plutten en knapp ledning... *L*

fredag, december 12, 2008 4:08:00 em  
Blogger Maria said...

Lasse: Och det blev du som lade det sista strået till stacken och skiljde ut en vinnare av de två kandidaterna i toppen... härligt!!!

lördag, december 13, 2008 7:52:00 fm  
Anonymous Anonym said...

..ja skulle ändååååå ha vart me i röstningen tycker ja!

Fast....suck...ve o veee vad är väll en utnämning till hederslucia på mariamarrrängs sida?

lördag, december 13, 2008 3:38:00 em  
Blogger Maria said...

StellaPellaPolaria: Men du blev ju utnämnd till Hederslucia... det är nästan finare än att bli utsedd till ordinarie lucia...

söndag, december 14, 2008 1:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter