fredag, december 05, 2008

Råttor stängde matbutik på Södermalm!!!

Fick ett sms här på morgonkröken vilket i sin enkelhet endast löd: "Råttor!" .. och jag anade att det handlade om MIN konsumbutik! Jag och en vän, som även hon brukar slå sina lovar inne på MIN konsumbutik, har försökt lista ut vad exakt det är som hänt där inne... bakom pappen... i den totala tystnaden...

Vi chansade båda på en stor vattenskada... men så var alltså inte fallet! Det står att läsa i
dagens Metro på sid 6 om det härliga gnagarproblemet - read and weep darlings, read and weep... I know I dooo... weep alltså!

Etiketter: ,

7 Comments:

Blogger Drottning M said...

som lingvist kan jag inte annat än gratulera Metros journalist till en så humoristisk formulering av situationen. eller så har vi ett gäng gnagare som faktiskt är enormt företagsamma. undrar om de planerar att öppna eget.

fredag, december 05, 2008 8:12:00 em  
Blogger Ulrica said...

va! vart ska du nu gå i morgonrock och papiljotter på söndagsmorgonen för att köpa kaffe och sånt...

fredag, december 05, 2008 9:19:00 em  
Blogger Maria said...

Drottning M: Med tanke på att Canastaklubben huserar här hemma så har säkert de varit i kontakt med råttorna som stängt MITT konsum... företagsamhet är bara förnamnet och Canastaklubben är alltid ute efter good deals!

Ulrica: Ja, antingen får jag strutta runt i den papiljotterade morgonkostymen inklusive svandunstofflor inne på Ringen eller så får jag börja köpa varor på nätet... men då får ju ingen se mig så där härligt morgonfin!!!

lördag, december 06, 2008 9:38:00 fm  
Blogger Stina said...

Jag säger bara UÄÄK! Råttor på Konsum, också. Fy, fy, fy.

lördag, december 06, 2008 10:35:00 fm  
Blogger Maria said...

Stina: Jag är ledsen att just du skulle få höra det här av just mig... förlåt!

lördag, december 06, 2008 11:40:00 fm  
Anonymous Anonym said...

när jag läste i tidningen om råttorna såg jag din lilla affär framför mig, men va bra nu blir den ju storstädad
Kram storasyster

måndag, december 08, 2008 10:03:00 fm  
Blogger Maria said...

Älskade storasyster: Min lilla konsumbutik är nu väldigt STOR så det är nog inte lätt att hålla koll på alla skrymslen och vrår där nu... men nu kommer det nog att bli snyggt, ordning och reda där!

Kram och snart ses vi igen!

måndag, december 08, 2008 10:29:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter