söndag, december 14, 2008

Nu ska jag berätta en av mina hemligheter:



... jag löser upp saffran i en skvätt vodka innan jag blandar ut det i smeten... vilken smet, undrar ni eftersom det är söndag... och på söndagar är alla små människor ganska så trötta... jo, jag pratar om saffranssmeten... det som blir saffransdegen... och lite senare, när man brännt sig på den jävligt heta plåten, det som slutligen blir lussebullar... bara ett litet hemligt tips som jag helhjärtat delar med mig utav... inget och då menar jag inget, suger ut smaken ur kryddor så bra som lite spirituosa! Och by the way... russinen fick sova en eftermiddagsskönhetssömn i en slatt portvin innan jag blandade ner dem i smör- och mjölkblandningen... och smör hade jag i aaalldeeeles för mycket... också det något av en hemlis! Ja just ja... till sist river jag ner ett litet paket mandelmassa och även det får slinka ner i bunken och vispas runt ett tag... mmmm... så gör jag när jag bakar lussebullar!

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu blev man sugen på luccebullar... och kan man dricka vodkan direkt med en klick smör?

måndag, december 15, 2008 1:12:00 em  
Blogger Maria said...

M: Älskade vän... klart som korvspa' att du kan dricka vodkan direkt med en smörklick... men kom ihåg att doppa smörklicken i en skvätt portvin först - klart och betalt!!!

måndag, december 15, 2008 2:22:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter