söndag, januari 25, 2009

Saker som klargjordes igårkväll:



Förslaget på efterätt kom från Limpan med ett snärtigt "Tycker ni om grekisk honung med sirap???" !

... förslaget möttes med flackande blickar och en tystnad som skapade vakum i rummet, tills Anna lite försynt klämde ur sig "... vet inte, jag har aldrig provat..." och jag påpekade att det lät lite sött...

Det skulle spelas spel - "Ticket to Ride - North America"!
Vi synkronicerade reglementet, vilket var av yttersta vikt då jag endast spelat "Ticket to Ride - Europe" och Limpan spelat "Ticket to Ride - Helzinki-Tzaziki". De djupt grundade inställningarna hos deltagarna var följande:
Liza-Beta: "När jag spelar spel, så är det inte så viktigt" (eh, nähä???)
Limpan
: "När jag spelar spel, så är jag seriös!"
Anna: "... va... !?"
Jag: "När jag spelar spel, så spelar jag spel!"

... med den sistnämnda inställningen så vann JAG och
jublet fann inga gränser från mitt hörn...

Någon råkade erkänna att hon länge varit kär i Klöver Knekt (Ja - den i Öbergs kortlek och OK, det var jag!!!) Flera höll med om att han var snyggast i kortleken, men en solitär röst föll på Spader Dam. Limpan uttryckte med härlig klang i stämman att Klöver Knekt var snyggast både till utseende och innehåll! När vi med rynkade pannor frågade vad "innehåll" var för något, så förklarade Limpan att det var kläderna!

... därefter inföll sig en pinsam tystnad...



... snabbt rasslades istället en medtagen hundbok upp på bordet och vi gick snabbt över till att diskutera och titta på olika guuulliga hundsorter! Efter ett möte på t-bananen förra veckan har några av oss konstaterat att Welsh Corgi Cardigan har ett sådant charmigt utseende att man häääpnar och rodnar samtidigt!!! Instinkten säger åt en att gå fram och kidnappa den!!!

Ja men kääära nån... titta här då förbövelen:


Welsh Corgi Cardigan ringlad med Grekisk honung och sirap... mmm...

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Lovley darling! Soooo lovley att jag tror ja trillar U länkar till dig!

måndag, januari 26, 2009 8:55:00 em  
Blogger Maria said...

Stella my darling: Det gjorde du rätt i... och jag skrev ett inlägg här ovanför till din ära!

måndag, januari 26, 2009 11:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter