onsdag, juni 03, 2009

Idag har jag röstat!



Det var ingen idé att vänta... jag hade efter ett vissa efterforskningar bestämt mig och det gick att fixa här på jobbet... så varför vänta!?

Det var inte så svårt, när jag väl funderat ut vad som är viktigt här i livet...

- Miljöarbetet...

- Medmänskligheten...

- Jämställdheten...

- Djurrätten...

Hur ser "min" eu-parlamentariker på sitt feta extra arvode, tänkte jag, och tog mig en titt i dagens DN... jodå, där fanns en sund syn på arvodet... "min" parlamentariker ville inte ens ha arvodet, det dög faktiskt bra med enbart grundlönen - gott!

Hur ser "mitt" parti på genmanipulerad mat och framför allt på detta monstruösa och vidriga Monsantos genmanipulerade utsädesmonopol? Jodå, de vill inte alls vara med på det tåget och arbetar emot eländet- gott!

Är "min" eu-parlamentariker aktiv i parlamentet? Hur jobbar "min" parlamentariker med frågor, resolutionsförslag, betänkanden, yttranden, inlägg i kammaren och skriftliga förklaranden? Jodå, när jag går in på Europaparlamentets hemsida och följer upp parlamentarikerns aktivitet så ser det mycket, mycket bra ut... det är en aktiv människa som arbetar för sin lön - gott!

... hmmm...

Jag har härmed tagit del av den heliga demokratin och lagt min röst... och jag är mycket, mycket nöjd med mitt val!

Europaparlamentet: EU-valet 2009

Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Och om du ville göra det lite enkelt för mig kunde du bara tala om vem jag ska välja...

Jag brottas med detta dag o natt - m lite överdrift:)

onsdag, juni 03, 2009 6:27:00 em  
Blogger Maria said...

Käraste PiM: Det kostar på att leva i en demokrati min vän!!!

Kan avslöja att jag brottades jag med... men så tog jag ett djupt andetag och kollade upp mina hjärtefrågor och drog därmed roten ur det goda...

onsdag, juni 03, 2009 7:30:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Ah...nu har jag nästan bestämt mig...skönt!

onsdag, juni 03, 2009 10:01:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Åh, grattis... jag däremot börjar undra... jag borde nog rösta in det motsatta könet... men jag har ju några dagar på mig att fundra!

torsdag, juni 04, 2009 6:36:00 fm  
Blogger Maria said...

... för det bästa med att rösta innan det är dags, är att man FÅR rösta en gång till om man ångrat sig!!!

torsdag, juni 04, 2009 6:37:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter