torsdag, oktober 22, 2009

Över gamla Götgatan...



... kastas Anita Hegerland fram och tillbaka mellan mig och min vän Torpägarinnan på Allhelgonagatan... och jag envisas med att säga:
- "Barn mååååste få vara baaaarn, de är för fanken inte några utklädda små hovnarrar som under tvång sminkas upp och kläs ut till allmänhetens snuttifierande exotisicm och gulligull! Nej! De är människor precis som vi och vi måste genast starta en gerillarörelse som frigör alla de stackars barnen - NU!!! Vi ses utanför Gunnarssons Konditori, så kan vi ta en fika samtidigt!"

Etiketter: ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

eller hur! Det är förskräckligt! Fast hon blev väl så småningom Norges kulturminister? (eller blandar jag ihop henne med Åse Kleveland?)

Visst, vi ses på Gunnarssons och skriver ett manifest!
å

torsdag, oktober 22, 2009 9:18:00 em  
Blogger Maria said...

Åsa: Nej... nu syftar du nog på Sissel Kyrkjebö!

torsdag, oktober 22, 2009 9:23:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, och var förresten inte Gro Harlem Bruntland med och körade på B-sidan av "La de svinge"?..

torsdag, oktober 22, 2009 10:26:00 em  
Blogger Maria said...

Åsa: Jo visst var hon det. Sedan släppte hon en egen singel där Jan Teigen gästade på trollflöjt! En riktigt saftig raritet, den dyker upp ibland på skivmässor, har jag hört, och då går den säkert för det dubbla utgångsbeloppet!

fredag, oktober 23, 2009 6:51:00 fm  
Anonymous Anonym said...

näe... är det sant! Och jag som trodde jag stött på århundradest sub-trivia när jag hittade anita hegerland feat. mike oldfield i den gamla dängan "moonlight shadow".
finns på en youtube nära dig.
å

lördag, oktober 24, 2009 8:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter