söndag, december 13, 2009

Vad finns i skafferiet???

Pepparkakor och starkvinsglögg - DET är vad som finns i en rödhårigs skafferi!

Efftersom jag är alldeles för svag och yrslig för att gå till råttkonsum så är min diet ganska enahanda... och inte hann jag hamstra en massa odense nougat, mandelmassa, mozartkulor och ischoklad heller... och inte har jag ingredienser till att koka knäck eller sno ihop en janssons frestelse... det saknas julvört... osten är nästintill endast en skosula... mjölken räcker nog f ö r h o p p n i n g s v i s till en kopp kaffe imorgonbittida...

Jag har endast ca 100 meter till råttkonsum... men hur ska en flurrig och lite lätt febrig rödhårig kunna yrsla iväg dit OCH sedan hitta hem igen... ?... nej, de kommer att finna mig avsvimmad med en krossad tomat i ena framtassen liggandes vid hyllan med Brämhults färskpressade morotsjuice... blek... och med något som skulle kunna misstas för en dålig pandasminkning under ögonen med omatchande tovigt hår!

Nej, pepparkakor och starkvinsglögg är det min kropp får nöja sig med någon dag till - och duger inte det så går det bra att skaffa sig en egen lägenhet och stå för hushållet alldeles själv - det säger jag nu!!!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter