söndag, december 13, 2009

Lucia...

Canastaklubben låter hälsa att de inte haft tid med något Luciaknickedick denna gång... de har haft annat för sig av hemligt slag! Men de som ändock vill se fägring och grannlåt och minnas hur det var förra året kan återse de mest frapperande luciakandidater någonsin här... samt även beskåda den lycklige vinnaren här... och själv är jag alldeles på tok för förkyld för att själv tassa ut och lussa... men nog borde vi få till en lucia här på dewdropsredaktionen... va!!!??? Joooo, det tycker jag nog... man borde kunna göra en krona av alla de ihopskrynklade pappersservetter som ligger här hemma på golvet - det vet vi alla vad lite tapetklister, trolldeg, vattenfärg och klarlack kan göra för underverk av vilket skit som helst!!!

- Jooohoooodå... här hoppar inga halta loppor inte!!! (jäklar... jag låter riktigt pigg för att vara grisigt odekadent förkyld!!!) ... och där tog mina krafter slut... snääälla Canastaklubben... kan inte en av er ta och offra er och lussa lite här och nu... bara för att få lite stämning... snäääälla... ni är ju så duktiga på allt möjligt thing-of-a-jigs!!!

... och medan jag sitter här och skriver detta så låter det som om Canastaklubben löpt amok under sängen... en massa tassar som slirar runt på parketten... ett yippande och yappande... några pip... sen blir det helt tyst i säkert en halv minut... sedan hör jag ett fnitter från mörkret under sängen och fram bollas den här lille förvånade figuren... samtidigt som hela Canastaklubben sjunger Lusse lelle i ett alldeles fööörtjuuusande motettliknande arrangemang:

"Lusse lelle, lusse lelle tuuuusen daaaagar före jul... lusse lelle, lusse lelle jaga sorkar det är kuuuul..."

Ja... det är sant - man häääpnar!
Nej... nu måste jag slippra iväg och svimma av en smula...

Etiketter: , ,


eXTReMe Tracker
website counter