torsdag, januari 25, 2007

Barockocko-hoho-twiddelididi!

















Idag dök det upp en påse med ca 40 st cd-skivor med barockmusik på mitt skrivbord... Tack snälla Per... jag hade dock inte räknat med att det skulle bli så många... men desto bättre då jag själv, när jag får mina cravings, är helt okontrollerbar... jag vill ha allt-allt-allt... nu... pronto... inget tjafs... glöm allt annat... sluta prata med mig!... hej då på ett tag... vi hörs... jag är nog bortrest... var god stör ej... i'm busy... jag kanske inte kommer tillbaka...

Så tänk vilken trevlig helg jag kommer att ha i mustiga&krulliga mäns sällskap, några gamla älsklingar och några nya bekantskaper:
Albinoni, Vivaldi, Boyce, Händel, Telemann, Fasch, Krommer, Corelli, Heinichen mfl...

Allongeperukerna sveper och fladdrar genom mitt liv just nu, det viftas med italiensktillverkade silkeshandskar prydda med den mest delikata Brysselspets - Hallå där, det var längesedan...!
Oh la la ni ljuvliga män utklädda till cockerspanjlar!

Vissa skulle kalla det besatthet, andra tvångsmässigt beteende... men inte jag... jag kallar det konsten att njuta... att kramas med nuet... helt och fullt... vem vet, i morgon kanske jag redan har tröttnat...

Etiketter:

3 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag gillar barock. Jag har försökt få Berwaldhallen att spela sånt. Men av nån anleding tycks jag inte ha något inflytande över deras programplanering.

torsdag, januari 25, 2007 4:16:00 em  
Blogger Maria said...

Aah! Men giv mig ett namn på programansvarig som jag kan mejla ner i skorna! Jag vill ha Vivaldis flöjtkonserter, Bachs cellosviter, Händels Messias, en skvätt Albinoni och min absoluta favorit Pergolesis Stabat Mater... Tror du jag kan få hit Andreas Scholl och Barbara Bonnie??? Det är helt klart värt ett försök - bara du ger mig ett namn - ett namn Johnny!!!

torsdag, januari 25, 2007 6:48:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Äsch, Berwaldhallens orkester har inte den sättningen. Men flera av medlemmarna tror jag ingår i olika barockorkestrar.

torsdag, januari 25, 2007 11:03:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter