tisdag, januari 23, 2007

Vinter i Stockholm

Det är kallt i Stockholm idag, vintern kom och plötsligt ser man människorna i ny dager... i nya färger... i färger... man ser varandra...

Koltrastarna sitter ihopkurade som perfekt symetriska svarta runda bollar uppe i träden och i buskarna... tysta, det kostar på för mycket att prata med varandra...

Himlen klär sig i mjölkiga rosa och blå toner och solen ger ett krispigt och vitt sken över landskapet.. det är oändligt vackert och jag ler när jag går min lilla morgonpromenad till tunnelbanan...

Staden krymper lite i kylan... blir lite mindre... blir lite intimare... blir lite mysigare...

Jag vill dricka varm choklad med vispgrädde, efter en promenad på Djurgården och jag vill få de absolut vackraste rosorna på mina kinder... det är vad jag vill idag...

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger Lotta said...

Jag vill bara ha sommar... Å det nuuuuuuu !

tisdag, januari 23, 2007 8:39:00 em  
Blogger Shadow said...

Nu blir jag lite avundsjuk... Jag vill också ha snö!

onsdag, januari 24, 2007 5:20:00 fm  
Blogger Maria said...

Latelee: Jag behöver in i dvala innan jag är redo för sommarextravaganser igen... so hit me with 20 minusgrader och en rejäl björnpäls, korta och vackra vinterpromenader och ge mig en calvados när jag kommer in med snökristaller i ögonfransarna - för bövelen Kvinna!

Shadow: Ja, snö är bra för sinnena, det är minimalistiskt, lugnande och ger ljus till själen! Det är nog meningen att du ska vara avundsjuk... din svenska del av själen känner kanske igen sig på något sätt...

onsdag, januari 24, 2007 9:24:00 fm  
Blogger Shadow said...

Jag köpte mig en ny snöskyffel i slutet av förra säsongen, som jag fortfarande inte har fått använda. Hoppas varje dag på att det ska börja snöa snart.

torsdag, januari 25, 2007 3:17:00 fm  
Blogger Maria said...

Ge inte upp... vi fick vänta till senare delen av januari, typ 2 månader senare än normalt!

torsdag, januari 25, 2007 6:00:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter