söndag, januari 21, 2007

Vitt, mjukt och magiskt...

Äntligen... de singlar ner nu... vita, stora, porösa... generösa... magiska...

Snöflingorna...

Det började igår kväll... och allt bäddades snabbt in i mjuk och vit underbarhet...

... v
aknade nyss och kikade ut bakom gardinen... jo de singlar fortfarande... taken är inbäddade av ett vitt mjukt täcke av obefintlighet - ett täcke för stunden... Det vita, kalla och mjuka täcket må vara ett just precis bara nu, men det värmer frusna hus... Det är minusgrader... det är vitt och det är kallt... och helt plötsligt så vaknar jag... vaknar både på insidan och utsidan...

Etiketter:

1 Comments:

Blogger VladimirLumi said...

Du känner inte mig, och jag vet inte riktigt hur jag kom in på din blogg. Men detta du skriver om snön.. Exakt så känner jag med. Är klassisk sång-studerande och håller som bäst på att lära mig Schuberts Winterreise. Vet inte om du känner till den, men det är en 24-sångs episk resa i vinterns iskalla famn. Jag tror att du skulle gilla den. Har egna inbandningar också, ifall att du vill höra min version. Lägger till min mail här, skriv om du vill. vladimir.lumi@netikka.fi

Ha en fin kväll


Lumi

torsdag, april 23, 2009 10:23:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter