torsdag, april 19, 2007

Det ringde på dörren...



... och utanför stod denne filur...
Först trodde jag att det var han - Per - väderkillen på svt, men när den kortväxte filuren med lurvig frippe frågade om jag möjligtvis hittat en plånbok och en kortlek under en av mina fåtöljer började jag ana ugglorna i den ökända mossen... det här var en av jepparna från canastaklubben som har nattliga samkväm i min lägenhet lite då och då...

Jag gick in och böjde mig ner för att ta en liten kik under fåtöljen och visst... där låg en liten, liten plånbok och kortleken. Den lurvige filuren, utklädd till vad han trodde oigenkännlighet, fick tillbaka sina pryttlar och tackade så ödmjukast... innan jag stängde dörren hörde jag hur han visslade på en melodi när han stod och väntade på hissen... Toots Thieleman... den jycken har bra musiksmak tänkte jag och stängde min dörr...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter