tisdag, april 17, 2007

Kusarna & deras kompisars spelmissbruk bör beivras!

I natt vaknade jag av att det fnissades, tisslades, tasslades och prasslades... min första impuls var att sova vidare men till slut var jag tvungen att tassa upp för att inspektera vad det i hela fridens namn var för tummult som försiggick i mitt hem när nattmössan skulle vara på...! Jag drog med mig täcket från sängen och smög iväg... följde ljudet... och vad tror ni jag fick se... (ja, det är inte första gången detta händer heller!)... jo, när jag tände lampan så rasslade det bara till och ut genom fönstret försvann snabbt två hästar som i snabb fart slank ner efter stuprännan... kvar på golvet med oerhört oskyldiga miner satt dessa tre jeppar...



... och under fåtöljen skymtade delar av en kortlek samt några skrynkliga sedlar... det SPELAS FORTFARANDE CANASTA i mitt hem på nattakröken... och de här killarna och tjejerna har tydligen INGET JOBB som de ska upp till på morgonkvisten - det är ett som är säkert - men kära vänner DET HAR JAG!!! Jag vet inte hur jag ska ta mig an problemet efter detta sista uppträde... jag är för gammal för nattsudd och det verkar inte spela någon roll hur ordentliga snack jag tar med kusarna och deras kompisar - det hela verkar upprepa sig trots allt... Jag har haft allvarliga diskussioner om spel & dobbel... ansvar & moral... samt hur små respektive stora sedlar man får hiva in i spelpotten... men det gör varken till eller från... det nattliga spelmissbruket bara fortsätter... fortsätter... och fortsätter... jag är så trött idag... Någon av er som har något bra förslag!?

Etiketter: , ,

9 Comments:

Blogger Groucho said...

Hota med indragen veckopeng!

tisdag, april 17, 2007 2:48:00 em  
Blogger Dragspelarn said...

Klistra ihop kortleken, det hjälpte mig ur mitt spelmissbruk!

tisdag, april 17, 2007 3:49:00 em  
Blogger Maria said...

Groucho: Tack, men detta har jag hotat med i omgångar nu och det hjälper inte längre...

Dragspelarn: Detta tricks har jag inte provat ännu, och hjälpte det dig så kanske... men jag tror att de här jepparna spelar mer för skojs skull... de är nog inte fast i träsket så att säga...

tisdag, april 17, 2007 6:11:00 em  
Blogger Ulrica said...

Det är verkligen ett sant nöje att läsa din blogg Maria! Varierat, roligt, allvarligt och alltid stilistiskt träffsäkert. Och framförallt är det du, jag kan höra din röst när jag läser texten. Det gör mig på gott humör.

tisdag, april 17, 2007 11:04:00 em  
Blogger Maria said...

Tack, kul att höra Ulrica! Eftersom alla andra tänker ge ut sina bloggar i bokform så tänker jag ta steget längre och ge ut min blogg i filmform istället!

Eddie Izzard kommer naturligtvis att spela rollen som mig!

onsdag, april 18, 2007 7:01:00 fm  
Blogger Frederick said...

"I'm covered in beeeees!"

Tack för att du finns.

onsdag, april 18, 2007 9:58:00 fm  
Blogger Maria said...

"I like my women the same way I like my coffee - strong with a lot of sugar in it..."

onsdag, april 18, 2007 10:12:00 fm  
Anonymous Anonym said...

DET VAR DET SÖTASTE JAG SETT!!! (och jag är ingen hundmänniska, men en mops ska jag ha...)

onsdag, april 18, 2007 10:28:00 em  
Blogger Maria said...

Annika: Ja mopsar är oerhört söta på ett konstigt sätt - de är väldigt speciella och speciella typer gillas å det starkaste...

torsdag, april 19, 2007 6:04:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter