fredag, april 20, 2007

Jag längtade sååå efter ett syltat körsbär igår...

... och till slut fick jag ett... men det låg inte i min romcocktail... jag fick den av Lisabeta, för där i hennes cocktail hade de petat dit ett rött, sockersvullet och gosigt körsbär...

Jag älskar syltade körsbär... jag brukar gilla det som andra ogillar... som exempelvis syltade körsbär...

Körsbäret ligger där på kanten, tillsammans med citronskivan... och väntar... jag väntar... och till slut så känns tiden rätt... jag tar mig an körsbäret!
Mina vänner tittar på mig - ungefär som när man tittar på ett barn som ska öppna en julklapp på julafton... de väntar... tittar... och frågar:

- "Var det gott...?"

Jag var tvungen att svara:

- "Nja... det var sådär... det smakade fisk!"

4 Comments:

Blogger Frederick said...

"jag brukar gilla det som andra ogillar..."

Skulle vi slåss om den där biten som alltid blir kvar i Aladdin-asken? Körsbärspralinen.

fredag, april 20, 2007 1:08:00 em  
Blogger Maria said...

Jajjamensan, det skulle vi!

fredag, april 20, 2007 2:55:00 em  
Blogger Engelbert Humperdinck said...

Fiskmarinerade körsbär hör inte hemma i drinkarna, möjligtvis i någon isländsk cocktail kanske!

fredag, april 20, 2007 6:02:00 em  
Blogger Maria said...

Engelbert: Jag säger bara... urk!

lördag, april 21, 2007 9:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter