fredag, april 20, 2007

Umgängestid...

Det är vår och människor börjar vakna till liv... det märks bland annat på att man vill umgås lite mer med varandra... man har helt plötsligt ork att höra av sig till vänner som man inte hunnit med under vinterhalvåret... det är så... alla vet om det och det är helt ok...

Jag fick ett mejl från en kollega från museisvängen förra veckan... vi har inte träffats på flera år... han har köpt ett hus här utanför stan och de väntar även på en liten hundvalp som ska anlända hemmet i början på maj...


"Hej Maria, hur mår nu för tiden? Hoppas att du mår bra. Det känns som att det var alldeles för länge sedan vi sa att vi skulle ses, Typ flera år sedan ... Vi har köpt ett hus och det vore himla kul om du vill komma hit och hälsa på oss. Kom gärna nån gång i slutet på maj, för då har vi fått en liten rottisvalp som ska heta Alice."

Åh, det känns som att vinna på lotteri... träffa roliga vänner som man skrattat mycket med OCH samtidigt få klämma på en liten rottweilervalp vid namn Alice!

Fick ett sms i går kväll... från en annan vän som jag inte träffat på drygt ett år...

"Vi ska flytta tillbaka till Sthlm!"

Hurra!

Då kan vi äntligen ta upp våran cigarrklubb på allvar... vem vet, vi kanske slår oss samman med den där canastaklubben... cigarr och canasta måste ju vara en oslagbar kombination...

Då ska jag bara få ihop allt annat också här på vårkanten... vad som nu står på tur...

- kolonilotten...
- börja förkultivera... nästan i senaste laget nu eller...
- ut i skärgården till valborg...
- middag med vänner... men där behövde väl inte jag vara med och fälla träd hoppas jag...!
- efterjobbet-cocktails... oftare!
- syskonsyskonbarn, syskonbarn och min älskade mamma fyller snart år...
- alla konstprojekt som väntar på sin tur...
- det har börjat suga rejält i sy-tarmen... jag tror min själ att jag behöver några nya väskor!!!
- årsmöte med brf... (kan bli en seg historia om vi har otur och knepiga motioner lämnats in)

- vindsstädning - måste få ordning där uppe, så jag kan kasta en massa shit...
- klä om några fåtöljer...
- få ordning på hallen... taket... väggarna... göra iordning ett arbetsrum...

... hmmm... våren är härlig... får bara hoppas att solen kommer tillbaka så man får lite energi att orka med allt... men det brukar komma... any day now... any day baby...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter